Lys flimrer i hele lejligheden ?

Mit lys i lejligheden (bygning årgang 1962)  begyndte for alvor at flimrer over det hele i onsdags. Der har været sådan en lille smule såvidt jeg husker før. Om torsdagen var det så voldsomt så jeg troede det hele ville blive mørklagt. Havde radio og CD-afspiller tændt og begge slukkede og tændte konstant. Der kan gå timer imellem hvor der ikke er noget. Har checket om det var køleskab der kunne være årsag men nej. Fik fat i en elektriker i fredags der udskiftede relæet (koster lige 4-5000 kr), som var noget gammelt lort fra 1962. Han var 100% sikker på det var den der var årsag. Da jeg tændte lyset fredag aften flimrede det fanme igen. Jeg har checket alle ledninger og lamper i lejligheden for at se om der er noget sidder løst men det er der ikke. Nogen hér der har ide hvad der kan være årsag ? Desværre kan jeg ikke spørge overbo eller under, da de er på ferie. Der er heller ikke noget galt i opgangen.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som om du har LED eller lysstofrør over det hele. Nogle mennesker kan se deres blinkene frekvens under "normale vilkår", mens andre kun under unormale tilstande.

Tredie mulighed er at du bor i et område hvor der er industri der suger fra samme transformer, og derfor genererer ustabilitet i forsynings spændingen. (Hvilken by/område bor du?)
Det kan også være hvis nogle af de andre beboere i bygningen f.eks. har en kompressor eller en bord-rundsav til at køre, at det giver blinkene effekt når den starter.

 

Du har en løs forbindelse , et eller andet sted , måske i bunden af målerrammen , hvor elektrikeren ikke kunne komme til .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Steensen :Tak for svar ! Jeg har ikke lysstofrør overhovedet. En blanding af alm. og LED . Har boet på 2100 i snart 15 år i samme lejlighed og der ikke kommet ny industri til . Jeg har også fornøjelsen af det om natten , så rundsav etc kan vel udelukkes :-)
Karl Smart : Også tak for svar : Hvor sidder målrammen ? Elektrikeren skiftetede hele relæet ud, så det er spritnyt det der er sat op.

Kan det have forbindelse med den boks ude i opgangen, hvor man kan se forbruget etc ?
Ja det er der måleren sidder , førhen kaldt målerramme , der må være  en løs forbindelse der .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Der er noget der tyder på at du måske har en løs forbindelse på nullen. Det skal du få elektrikeren til at se hurtigst muligt. Den løse forbindelse kan være helt ude i målerrammen, eller hvis du har stigeledning, så i stigeledningsklemmerne

fase
Tak for svar alle . Hiver fat I elektrikeren igen når jeg kommer hjem  fra en lille ferie og der stadig er disco-lys i lejligheden . Men hvis det er boksen i opgangen burde det vel være el-selskabet der må fixe det eller andelsselskabet da det er uden for min lejlighed . 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis