Terrasseolie, forskel på dyr og billig?

Hej
Jeg vil give min trykimprægneret terrasse olie.
Der er en del forskel i pris og jeg har læst lidt på nettet og det eneste jeg kan nå frem til er en test fra gør-det-selv, hvor der ikke findes en forskel på den dyre og den billige.

Jeg ved af erfaring, at der kan være rigtig meget forskel på, hvor godt maling til indendørs brug, dækker samt hvordan det er at male med, hvor den billige (Swing colour) og den dyre (Jotun) var en verden til forskel.

MEN... Nu står den på behandling af min terrasse.
Hvad har i af erfaring med terrasseolie, er der nogen grund til at kaste en masse kroner efter den dyre fra eks. Jotun Demidekk eller er det ligeså fint med en billigere fra eks. Pinotex?

På forhånd tak for jeres hjælp.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har kun prøvet et beskedent antal træolier, men til nåletræ er Pinotex ganske udmærket da jeg formoder det drejer som trykket fyr.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har brugt noget fra Xl byg, der hedder RUM, det kostede 369 kr for 5 liter, jeg er godt tilfreds med kvaliteten, og det tørre rimelig hurtig op, så man igen kan bruge terrassen, jeg brugte den i klar, som ikke farver, men frisker op.

LINK​​​


Vi prøver igen, i morgen --
Det er ikke et spørgsmål om pris. Det er et spørgsmål om opløsningsmidlet. Til nåletræ - trykket eller ej - skal du undgå terpentin baserede produkter.

Først derefter kan du undersøge priserne.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 26-08-2021 19:44:52

Det er ikke et spørgsmål om pris. Det er et spørgsmål om opløsningsmidlet. Til nåletræ - trykket eller ej - skal du undgå terpentin baserede produkter.

Først derefter kan du undersøge prisern
Som mit svar gik på i sidste indlæg du skrev.
Så er det vandbaseret oliebeskyttelse, som jeg har brugt.
Det er lidt komisk, at du påstår noget inden du ved noget om det.

Du har på intet tidspunkt oplyst hvilket produkt du tidligere har anvendt, så mit svar er stadig det samme.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også