Afskallede Trykimprægneret Terrassebræddere

Hej. Terrassen er af trykimprægneret træ. Den blev lagt i slut marts 2021 og viser allerede tegn på slitage. Jeg er godt klar over, at træ giver sig, men tænker det lige er grov nok. Det er også begyndt at knage og brage mere, når vi går på det. 

Jeg ved ikke, om det er normalt eller om det bare er dårlig sortering. Planen var først at give det en omgang olie næste sommer pga. jeg har læst, at træet ikke vil suge tilstrækkeligt, da det stadig er ‘vådt’ efter imprægneringen.

hvad tænker i, er det normalt, det billederne viser? Er træet for tørt og har det i realiteten brug for en omgang olie?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Michael!
Der er desværre ikke noget unormalt i mine øjne. Terrassebrædder er enormt udsatte og almindelig trykimprægneret fyr vil arbejde, vride, opfugtes og udtørres med deraf følgende revner og lignende "patina". Knastfrie brædder vil arbejde mindre, og selvfølgelig er der forskel på kvaliteter, men de viste billeder er der ikke noget unormalt i.

Mvh Henrik Hansen


-viden er roden til alle problemer og alle løsninger-

bellebuh skrev den 01-08-2021 01:17:33

Hej Michael!
Der er desværre ikke noget unormalt i mine øjne. Terrassebrædder er enormt udsatte og almindelig trykimprægneret fyr vil arbejde, vride, opfugtes og udtørres med deraf følgende revner og lignende "patina". Knastfrie brædder vil arbejde mindre, og selvfølgelig er der forskel på kvaliteter, men de viste billeder er der ikke noget unormalt i.

Mvh Henrik Hansen


Mange tak Henrik. Det beroliger mig.
Jeg havde bare hørt om 1. sortering og 2. sortering på træ, så derfor jeg hæftede mig ved kvalitet.
Jeg giver det dog lige en omgang terrasseolie for en sikkerheds skyld.

MichaelRM skrev den 01-08-2021 12:07:03


Mange tak Henrik. Det beroliger mig.
Jeg havde bare hørt om 1. sortering og 2. sortering på træ, så derfor jeg hæftede mig ved kvalitet.
Jeg giver det dog lige en omgang terrasseolie for en sikkerheds skyld.

 Nu har dit træ også været under vind og vejr i knap et halvt år, så "det værste" af tryk-imprægneringen er skyllet af, så en gang olie vil gøre gavn.


 

Steensen skrev den 01-08-2021 12:11:14

 Nu har dit træ også været under vind og vejr i knap et halvt år, så "det værste" af tryk-imprægneringen er skyllet af, så en gang olie vil gøre gavn.

 Tak Steensen, det forsøger jeg mig med.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis