Gulvvarme flow

Hej
Jeg har lige skiftet min shunte ud. Efter jeg fyldte vand på anlægget kunne jeg få to flowmålere til at give 5 l/m (har fem og de tre andre kan jeg få til  at give 4) 
Jeg troede jeg havde luft i anlægget og skyllede slangerne igennem skiftevis. Efter jeg havde gjort det kan jeg kun få den ene kreds til at give 3 l/m ligegyldigt om jeg slukker alle de andre kredse. Det er den længste kreds jeg ikke kan få højere op. Det har kunnet lade sig gøre, what to do🙏🏻?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som om din telestat ikke kalder, og derfor ikke åbner ventilen i manifolden.
Den nye shunt du har sat i, er det kun selve blande kredsen, eller er det også fordeler manifoldene du har skiftet?
Billeder siger mere end 1000 ord, så et par stykker af dem til illustration af dit anlæg vil være gavnligt.

 

Der skal flere informationer til.

Køre du med termostater lokalt, og så bliver ventilerne her på manifoldene tvangs åbnet helt/delvist?

Hvorfor har du 6 fremløb, men kun 4 retur løb?
Det ser noget mystisk opbygget ud for mig. Der mangler også blande sløjfen med temperatur reguleringen for fremløb og hoved forsyningen frem/retur fra varme kilden.

 

Sætter lige endnu et billede af hele systemet ind. Ingen lokale termostater, kun den ene du kan se. Fremløbsmanifolden har jeg sat en prop i den ene, hvor den så går ned til tre kredse i samme rum. De to andre fremløb har deres egen retur. Enig i, at det er lavet helt tåbeligt, men jeg prøver at få bedre varme i gulvet.(ikke mig der har lavet det- købt huset sådan)
 
Jeg har sat en 25-80-130 pumpe ind i shunten
Som sagt, så kunne den give 5 l/m på de to forreste fremløb første gang jeg fyldte vand på anlægget, men nu kan jeg kun få den på 3 den første(hvilke også er den længste kreds og skal trække mest(derfor vil jeg gerne kunne give den ful skrald)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis