Reparere en flækket væg

Hejsa

På 1 salen har vi gipsvægge på siderne. Der er kommet en revne mellem 2 gipsplader, som vi har prøvet at reparere for et par år siden. Men det ser herrens ud. Vi brugte noget armeringstape, og satte noget andet tape uden på (kan ikke huske hvad det hedder).

Når man bare spartler revnen, går der ikke lang tid før revnen er synlig igen.

Er der nogen som har en god ide til, hvordan revnen kan repareres bedst muligt - uden at skifte gipspladerne?

Mvh Mads

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan faktisk se det ikke er en gips væg, men en tynd træplade der er inde bag


Hej Mads,
Jeg tror du er nødt til at få hevet noget væg ned, der er noget inde bagved som ikke er i orden.   Alternativt sætte ny gips udenpå hele væggen.
Bevægelserne i samlingen tror jeg ikke du kan spartle dig fra.

Mvh Henrik 

-viden er roden til alle problemer og alle løsninger-

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Lyder som om træ-skellettet inde under gipsen ikke er lavet korrekt, så dine skråvægge står og arbejder sammen med tagkonstruktionen/spærene, hvilket spartel massen selvfølgeligt ikke kan holde til.
Kortsigtet løsning kan være en akryl fuge eller lignende produkt, men den langsigtede løsning er at lave gips væggen om.

 

Tak for svarene 🙏 Jeg prøver en ackry

mvh Mads
En almindelig akrylfuge vil gå i stykker ligeså let som spartel.

Hvis du skal have en chance skal du bruge et hybrid produkt som er fleksibelt og overmalbart.

Overfladen vil så være anderledes end resten af væggen, så overgangen vil ikke være revnet men omvendt konstant synlig.

En permanent løsning kræver som andre skriver et ordentligt underlag og dermed en ny væg. 

Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også