kælder og fugt og møbler

jeg har en okay tør kælder men i det ene sovevær, kan jeg lugte fugt under seng og når jeg åbner skufferne i kommoden og mit tv bord, der er ingen fugt pletter. hvad kan man gøre? fordi hverken varme eller afffugter fjerner den lugt. hvad med lakering? af eks sengen fordi den er bare alm træ, ikke noget melamin, dog er kommode melamin undtagen bunden af hver skuffe og bagsiden.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lugten opstår pga. huset, til trodsfor det er en "tør kælder" ånder igennem væggene, og visse steder står luften meget stillet/udskiftes stort set aldrig, så som bagved dine skuffer og under din seng hvis det f.eks. er et lukket møbel under madrassen.
Løsnings muligheder kan være at lave ventilations huller i møblernes ender, op ad væggen på toppen, langs gulvet i fronten etc. så der kan komme naturlig ventilation til de omtalte hul-rum.

 

Hvor ofte udlufter du i dit soveværelse, med gennemtræk?

 

desværre har jeg ikke mulighed for gennemtræk i det rum og da det er sommer og varmt udenfor, så er jeg blevet anbefalet ikke at åbne vinduer.
Så har du dit problem dér.
Du skal åbne vinduerne 10-15 minutter 2 gange dagligt, og når det er høj-sommer, er de bedste tidspunkter efter kl. 21-aften og før kl. 08 om morgenen. Dette pga. så er udeluften kølet af/ikke varmet op endnu, og der er mindst mulig fugt i luften (absolut fugtighed), hvilket vil kunne hjælpe med at fjerne fugt fra dit kælder værelse.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis