El- boks

Jeg har en boks siddende udenpå min garage ved siden af min garageport, som jeg nu har låst mig ude af (fjernbetjeningen glemte jeg på min værktøjskasse med hænderne fulde af samlemuffer, efter at jeg havde trykket på luk!).
Garageporten er den eneste vej ind i garagen!.

Til orientering kan jeg fortælle, at vi har et IHC- system.

Vi har udendørsbelysning, men som tænder på timer og ikke på sensor, men derfor kan det jo godt være til dette.

Jeg håber bare i mit stille sind, at det er til motoren i garageporten, så jeg evt kan kortslutte den og komme ind uden at skulle bryde porten op!

Jeg har et billede af boksen og kablerne - der er en + brun, - blå og en hvid.
Der står 24VDC og 1000-6000 LUX

Jeg håber, at der er nogle som ved hvad funktionen er af denne boks.

Mvh

Lars
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uden at vide det med sikkerhed, så er mit gæt at det er en lux måler som fortæller dit udendørslys, når det er mørkt nok til at tænde.
LUX er en måleenhed for lys.
Garageporten skulle jo gerne virke hele døgnet   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg gætter på det samme som Henrik. Det er skumringsrelæet til det udendørs lys du viser på billedet, så skru låget på igen.
Er du sikker på at modtageren til fjernbetjeningen sidder inde i garagen? Hvis det er tilfældet og der ikke er andre muligheder for betjening af porten, Må du se om du ikke kan løfte porten så meget, at du kan komme ind.
Derefter få du lavet en åbnekontakt et sted i huset.

fase
LUX - true, men da der ikke er isat en nøglefrikoblingscylinder til garageporten og porten er den eneste adgangsvej til garagen, kunne det være, at man kunne frikoble garageportsmotoren ... evt. ved at kortslutte. Og her er boksen måske et bud. Ved godt, at det er noget af en Storm P løsning, som den tidligere ejer så har været ude i ;D;D;D
Hvad vil du kortslutte. Din portstyring har ikke noget med styring af lyset at gøre.
Hvis der ikke er forbindelse mellem lys- og portstyring, kan du ikke klare det fra lysstyringen.

fase
Det vil være meget usandsynlig at garage port er styret af IHC systemet. Men skulle det være tilfældet så sætter man spænding på lederen "port op" i udgangs rækken på IHC. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der sidder ikke en låsecylinder i porten, så man kan komme til den manuelle udløser?

Med venlig hilsen

Anders

Anders K skrev den 01-08-2021 11:28:32

Der sidder ikke en låsecylinder i porten, så man kan komme til den manuelle udløser?

Nej, men når porten bliver åbnet, bliver der sikkert monteret en nøgleafbryder til at nødåbne porten med.


fase
Hvordan ser fjernbetjeningen ud, kan du ikke ligge et billede op af den ;-)
Mini Me skrev den 01-08-2021 12:17:22

Hvordan ser fjernbetjeningen ud, kan du ikke ligge et billede op af den ;-)

Det kan ikke lade sig gøre at lægge et billede af fjernbetjeningen op, da den ligger inde i garagen. Hvad vil du bruge et billede af fjernbetjeningen til. For en gangs skyld er billeder ligegyldige. 


fase
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis