Playstation der ikke virker ???

Så er der sket en stor stor ulykke i vores hjem !!!

Den yngste har trukket storebroderens PS one ned på gulvet....

Og nu virker den ikke..

Når man trækker læsehovedet helt ind til center, spinner maskinen, men den kører ikke... Den starter ikke spillet op !! Den spinner op med stigende og faldende omdrejningstal... Men ellers sker der ikke noget.

Trækkes læsehovedet lidt fra center, spinner en eller anden motor op med et stort omdrejningstal... men selve skiven kører ikke...

Er der nogen der ved lidt om hvad der kan gøres.... Er der overhovedet nogen chance for at det går godt ??? Det er jo på den ene side ikke en maskine der må ofres ret meget på, men ppå den anden side er knægten jo ulykkelig over ikke at kunne spille... Faktisk mener han jo at lillebroderen har underskrevet sin dødsdom !!!!

Er der et lille håb, eller er vejen frem at købe en anden maskine ??

Så bliver det jo nok en PS2, men hvor er den billigst ???

MVH Njord
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Njord

Uha uha :shock: :shock: og så lige op mod en weekend..

Jeg er desværre blank på hvad der kan være gået galt med din Ps1 - men du skal nok være heldig hvis det kan betale sig at reparere den..

Mht Ps2 er de for tiden på udsalg til 1499,-.. Øhhhh jeg er ret sikker på at det var i Bilka - eller en af de andre store supermarkeder.. Hvis du ikke har smidt sidste uges reklamer ud burde du kunne finde den deri..

Ellers prøv den nærmeste EBGames - kolding eller brabrand tror jeg (du kunne formilde konen og tage en tur i kolding storcenter samtidig :wink: )
De kan overtales til at lave nogle gode tilbud en gang i mellem..

Og så lige en ting: Forskellen mellem Ps1 og Ps2 er enorm.. grafikmæssigt er der sket meget - og det betyder altså at dine (og børnenes) øjne vil blive gladere i længden..

Mvh
/Niels
Og så er der jo også den mulighed at købe en anden brugt PS1 gennem www.dba.dk

Jeg så forleden dag i "rabatten" på DR at man kunne købe sådan en sag til 550 kr incl 12 spil!

God jagt

TS
Hej

Vi har været ude for samme problem!!!

Jeg pillede så maskinen helt fra hinanden, for at se hvad der kunne være galt, men fandt ingen problemer, samlede alle stik indvendig, og satte strøm til, og "lortet" virkede igen!!!!

MVH

Kim
Efter at have adskil maskinen og fundet ud af at der er to otorer, en der spinner skiven og en der bevæger læsehovedet ud og ind på skiven, samt en lille servo der flytter læsehovedet tæt på skiven, eller væk igen.
Spinne motoren kørte fint og var OK, motren der trak læsehovedet ud og ind på skiven kørte fint, men den flyttede ikke læsehovedet...
Adskilte den lille gearboks og satte tandhjulene på plads igen...

Så efter maks 15 min kørte maskinen upåklageligt igen....

Man har vel også lov til at være heldig engang imellem tongue

MVH Njord
Annonce
Ellers har de en PSone i Kvickly med et spil til 499,-

Mvh ThomasB
Citat fra njord

Så efter maks 15 min kørte maskinen upåklageligt igen....

Man har vel også lov til at være heldig engang imellem tongue


Stakkels børn :o De var garanteret begyndt at håbe, at de skulle "opgraderes" til PS2 tongue biggrin

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
NEJ NEJ den mulighed var end ikke blevet nævnt...

Men efter en weekend med reperation af en PSone, tørretumbler og vaskemaskine.... Så er det rart igen at komme på job !!!!

MVH Njord
kom lige til at tænke på om du havde opnet den og set om der skulle være en løs forbindelse eller om der er et af hardwere kortne er knækket....
Så kom jeg lige til at tænke på om njord måske HAR fundet en løsning, i løbet af de 4 år der er gået rolleyes

Mvh Grandjean 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis