Utæt tag

Jeg er beriget med en utæthed et eller andet sted i forbindelse med overgangen mellem en tagflade (IBF Vinge Økonomi) og en mur. Blikkenslageren har for nogle år siden lavet "samlingen" med en løskant der er fræset ind i muren, og lagt noget flex-inddækning ovenned i den sidste bølge.
Jeg har været på loftet, men kunne ikke se hvor problemet er. Der var ingen våde pletter at se i/på papirulden. Tagrender er rene,og det kan i forvejen ikke løbebagind fra dem.

Den eneste aldersforandring jeg kan se er, at fyldstoffet i flex-inddækningen med tiden er blevet udvasket lige nedenfor hver tagsten, der hvor det bøjer ned for at følge tagstenene.

Er det et kendt fænomen, og kan det få regnvand til at stuve op og løbe bagind mellem tagstenene?

Pt vil jeg ikke ofre en ny inddækning, men har tænkt mig, at smøre noget Borup Tagtæt på, og så se hvad det gør i ft. vandindtrængingen.

Jeg kan alt - når det lykkes.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej !
Ja som regel må man prøve sig frem med den slags lumske fænomener! Har du indtryk af det er et område udsat for en del vindtryk?

Læg gerne et par billeder op, så er det lettere at komme med nogle kvalificerede bud !

Mvh Henrik 

-viden er roden til alle problemer og alle løsninger-

Ja som regel må man prøve sig frem med den slags lumske fænomener! Har du indtryk af det er et område udsat for en del vindtryk?

Mvh Henrik 

Jeg har nu "malet" med Tagtæt hele striben (bølgen) med det der flex-indækning. Og det har regnet en del siden uden vand på gulvet. Jeg venter lige med at råbe hurra til en af de der timelange byger har været på besøg.

Jeg har set vand på gulvet, også når det bare stod ned i stænger uden vind.

Jeg kan alt - når det lykkes.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også