liguster stiklinger

Hej kan jeg godt klippe grene af min liguster nu og lave stiklinger?og jeg kunne godt tænke mig at plante dem i potter,kræver det en stor potte eller kan jeg godt bruge 5 dl potter de er 10 cm i diameter og 8-10 cm i dybden,er dybden nok for de bliver kun stukket 8-10 cm i potten før de rører bunden?og hvis man sætter dem i potter hvad med vanding til vinter skal de så vandes?og kan de tåle at stå ude i frosten når de er i potter?bliver sådan en potte ikke gennem frossen?
Hej kan jeg godt klippe grene af min liguster nu... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for alle de gode råd.jeg prøver at gå i gang:)
Glemte og høre om det er 100% sikker hvis man flytter en liguster plante nu under vækst,at den vil dø? 
Det dur alså ikke med ligusterstiklinge i potter , det allerbedste er at sætte dem i jorden et vestvendt sted , så de er i ly for den meget tørre og kolde østenvind som kan være hård ved liguster stiklinge , tag en spade og stik den helt ned i jorden , og tryk den fremover og træk den op , i den rille der er i jorden sættes stiklingene ca 1cm imellem , og jorden trykkes til , og ingen vand , i løbet af et par år kan de sættes på blivestedet , hvis du ikke vil stiklingeformere i jorden udenfor så kan du prøve i mælkekartoner  med jord i , men det er ikke mange stiklinge der sætter rod på denne måde , de fleste rådner op .
Og ja du kan flytte liguster hele året 

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
Skal jeg købe noget spagnum og blande sammen med den almindelig jord når jeg planter en liguster, eller noget champost? Hvad er forskellen? Eller er almindeligt jord nok? 
Det allerbedste er lossepladsjord , for at citere en gammel garvet liguster ekspert , liguster kan vokse i alt jord , vanding er den store dræber .

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis