Kabeltræk fejl??

Hej derude:) Jeg er stødt ind i et problem jeg ikke umiddelbart lige kan fixe.. Jeg fandt en tom dåse på min væg hvor der var plads til at sætte kabler igennem til stue etagen. og læste mig frem til at jeg kunne smøre sæbe på mine cat6 kabler, så de kunne komme igennem.. Problemet er nu at kablet sidder fast :( Hvordan ville i fixe sådan et problem??
 
tak!
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej igen

Derudover skal jeg trække kabler for min mor:)
Det er stadig cat6 kabler men, har læst mig til at jeg kan bruge dette: https://www.xl-byg.dk/shop/vvs-trading-382-glidemiddel-0-3089562

Da jeg åbnede dækslet var der en form for kabel? Det var bare meget stift og ved ikke om det er for at man nemmere kan trække kabler??
Det er et U/UTP kabel cat 6.
Hvad ville i gøre??
bruger en trækfjeder fra harald nyborg.,.
tusind tak!
Brug en søgefjeder til at komme igennem med, og efterfølgende trække kablet igennem røret.
Hvis der ligger el-kabler allerede, kan du få problemer med signal forstyrelser.

 

Ja, for søren da. Du skal da have et skærmet kabel🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Hej igen, og mange tak!

Nej der er ikke noget stik i kablet.. Jeg sætter hætterne på senere.:) så kun kabel..
Ja jeg prøver at køre gennem eksisterende rør. Jeg har pillet en tom æske af vægen og tænkte at jeg bare kunne kører stikket i, det er fra stue til 1. sal?
Har på anden side fået at vide at jeg skal købe noget glide middel.. Hvilket jeg endnu ikke har prøvet..
Er der nogen der har forslag til hvordan jeg får der stik der sidder fast op igen..

Tusind takker for jeres svar!!!

Annonce
Jeg har desværre intet bud på det der sidder fast.. måske kan du prøve at rotere det, det er dog nok lettere, med stivere kabel..🙂
Det er mange mange gange lettere at trække et kabel gennem rør end at skubbe.. jeg ville vælge søgefjeder frem for glidemiddel (måske begge dele) 

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Du må ikke trække edb kabel sammen med stærkstrøm i samme rør. Det kabel der sidder i forvejen er måsje en antenne kabel der ikke skal bruges igen, så træk den ud.
Den der sidder fast hat jeg ikke andre råd end at trække den tilbage, eventuel sammen med den/de andre i samme rør. Skal de andre bruges så trækkes det hele i samtidig, så går det nemmere.
Kabler trækkes i med søgefjeder, hvis de går træls kan man bruge glidemiddel. Det hjælper hvis man er 2 til opgaven, så der er en der trækker og 1 der "skubber" eller i hvert fald sørger for at kablet går lige hen imod røret det skal trækkes i.
Kan man komme i samme rytme så man skubber 15-20 cm ad gangen og tilsvarende trækker i samme takt så glider det. Sæbe er ok glidemiddel nu og her, men det sætter sig fast senere så det bliver meget besværligt at trække ud igen.
Almindelig rent vand hjælper også og det sætter sig ikke fast. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej igen..

Det er sådan et stik her:
Det ser sådan ud i teknikskabet:
Det ligner en træktråd, som allerede ligger i røret. Så du binder dit kabel fast i den ene ende, og trækker i tråden i den anden.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis