Tilslutning på solfangertank

Jeg har fået en solfanger-varmtvandsbeholder hvor jeg skal have sluttet en radiatorkreds på, men kan simpelthen ikke finde en tilslutnings kobling/muffe som passer. Røret er en lille smule større end en 3/4 tilslutning (som solfangerne er koblet til med), yderside af gevind er ca. 28mm, se billeder med et 3/4 gevind til sammenligning. Mit bud vil være at der er tale om en 7/8, men jeg kan ikke finde en spidsmuffe på nettet hvor jeg kan konvertere det til 3/4 eller andet. Er der nogen der kan hjælpe mig, pfh tak👍
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der kom desværre ikke et billede på..
Et 7/8" rørgevind måler 28mm  indvendigt, er det indvendigt du har målt.

Vi prøver igen, i morgen --
Og et billede mere, gevindet til Venstre er 3/4 og det til højre gætter jeg på er 7/8, men kan ikke finde det hos nogen forhandler
Hvis det måler 28mm udvendigt er det ikke et 7/8" rørgevind, det måler 30,2 mm udvendigt,
men det kunne jo være noget 28mm gevind. (eller måske en del af en union, men det plejer vist også at være rør gevind ?? )
Men kan du ikke skrue denne her ud af varmtvandsbeholderen, for der er der sikkert almindelig rør gevind, i tanken.

Vi prøver igen, i morgen --
Det er en skærerings muffe der sidder med en 90° bøjning, så hvis du fjerner dén, kan du sikkert finde et almindeligt rørgevind i forbindelsen ved den grønne pil på je_ns' billede.

 

Fedt tusind tak det virker😊👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis