Problemer med strøm på havetraktor

Hej
Jeg har en ældre yardman havetraktor. De sidste gange jeg har brugt den, har den givet problemer. Den starter, men da jeg slukkede maskinen efter et stykket tid, ville den ikke starte og var fuldstændig død. Efter jeg havde drejet tændingsnøglen flere gange, fandt jeg ud af, at sikring var springet. Da jeg fik den skiftet startede den uden problemer.

De sidste to gange har den også startet uden problemer, men når jeg slukket den under græsslåningen, har den ikke ville starte igen. Sidste gang opladede jeg batteriet i nogle timer, og den startede efterfølgende. I dag havde jeg samme problemer - den vil ikke starte, når den har været slukket. To gange opladede jeg batteriet i under ét minut, og begge gange startede den uden problemer.

Jeg har overvejet, at batteriet er for gammelt eller generatoren, som skal oplade batteriet skal udskiftes, men inden jeg køber reservedele, vil jeg høre, om I har en løsning på problemet.

Vh
Klaus
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor gammelt er batteriet? Det kunne være en god ide at måle batterispændingen når den ikke vil starte, og når du har ladet lidt på batteriet, og så igen med startet motor.

Søren O
Min havde lidt samme problem, med at den somme tider ikke ville starte, her var problemet startrelæet.
Men sprungen sikring, kunne det jo være en fejl i ledningsnettet, eller lignende.

Vi prøver igen, i morgen --
Hej begge.
Vi købte maskinen brugt for 7 år siden, og vi har ikke skiftet batteriet.
I de 7 år vi har haft maskinen, er sikringen sprunget ca 3 gange.
Når jeg drejer tændingsnøglen, og maskinen ikke vil starte, er maskinen helt død, ikke engang lys i displayet. Det er lidt mærkeligt, at under 1 minuts opladning er tilstrækkeligt til, at den starter.
Klaus
Så er batteriet måske 10 år gammelt, og klar til udskiftning. I sommervarmervarmfn skal der ikke så meget til at starte din traktor.

Søren O
Måske en dårlig forbindelse, det burde ikke give alverden at lade i 1 minut, så tjek lige om der er god forbindelse i batteri tilslutningen, måske du lige får lirket lidt, når du tilslutter laderen.
Men kan da ikke udelukke at det skyldes et dårligt batteri..

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Godmorgen begge
Jeg kigger på, om forbindelsen fra batteriet er god og køber ellers et nyt batteri.
Tak for jeres hjælp og jeg skriver, hvis jeg finder den endelige løsning.
Vh
Klaus
Hej igen

Jeg har udskiftet batteriet for en uge siden, og havetraktoren har efterfølgende startet uden problemer.
Endnu en gang tak for jeres hjælp.

Vh
Klaus

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis