Hej LDS,
Jeg har erhververet mig en gammel Puch Maxi (med pedaler), som da jeg købte den, ikke havde 'gnist'. Jeg fik den hjem og kunne konstatere at der manglede et tændrør, et nyt blev købt og sat i og så startede den bare og kørte. Det blev til en del små ture ude på parkeringspladsen imens jeg ordnede div. el dele på den. Efter nogle ture løb den tør for benzin (Set i bakspejlet skulle jeg havde været opmærksom på dette...), og efterfølgende fik jeg hældt nyt benzin i den, men nu kan den ikke starte... Jeg har selv været i gang med div. online søgninger og teste alt hvad jeg kunne få fingrene i (Jeg har aldrig haft knallert før så min viden er begrænset), men jeg kan ikke få mig sporet ind på hvad der kan være galt.
Der der sker hvis man prøver at starte den er at man egentlig godt kan 'holde' den igang imens man giver den gas på pedalerne, men lige så snart man stopper på pedalerne så dør den, altså den kommer aldrig rigtig igang.
Følgende er gjort/kontrolleret:
Nyt benzin i tanken: 2% blanding af benzin 95, og to-takts olie den 'gode' fra brugsen
Tændrør giver gnist + Hvis jeg afmontere tændrør kan jeg springe en flot 10mm blå gnist
Karburator er blevet skilt ad og den så egentlig ren og fin ud (her kan min manglede viden måske have medført at jeg ikke har set skoven for bare træer? Men umiddelbart var der ikke noget jeg synes så 'mærkeligt ud' af div. skidt og snavs)
Luftfiler er blæst igennem og er ikke stoppet
Udstødning er blæst igennem og er ikke stoppet
Benzin filter er skiftet, benzin slangerne er også skiftet
Brændstof løber fint ud af benzinhanen i tanken i en god stråle
Hvis jeg pumper på den 'lille sort hat' på min karburator så kommer der brændstof ud, hvilket fortæller mig at der er brændstof i karburatoren?
Når man giver et par omgange på pedalerne, og tager tændrøret ud, så er tændrøret 'vådt' (men det har en sort-ish farve som olie, dog er det tyndt? - bemærk dette er et nyt tændrør, ikke mindre end et uge gammelt)
Platinerne bevæger sig, og siden der springer en flot gnist oppe i tændrøret så vil jeg mene at tændingen ikke fejler noget?
Topstykket har været afmonteret og cylinderen fik jeg løsnet for at kikke på stempel og stempelringe, og uden at skille det hele fra hinanden (jeg havde ikke stemplet ude af cylinderen) så synes jeg at stempel og stempel ringe så okay ud.
Hvis jeg afmonteret dækslet på tændingen og drejer svinghjulet rundt, så kan man trækker baghjulet med rundt.
Er der nogle kyndige personer der har nogle forslag til hvordan man kan komme videre med fejlsøgningen?
Mange tak på forhånd.
Hej LDS, Jeg har erhververet mig en gammel Puch...
Vis hele indlægget