Afslutning af kobberrør til gulv

Hej LDS.

Jeg vil gerne prøve at lave en pænere afslutning på dette

Syntes normalt kun at have set kobberrør stikke direkte op, så jeg er i tvivl om hvad det her er for en kappe der sidder rundt om i bunden, er det en samling? Eller kan jeg blot skære den af? 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det samme her, men på jernrør.
Det er en bøsning det går gennem gulvet. Alm. (også galvaniserede) jernrør har en tendens til at ruste i gulvets overflade. Derfor en bøsning.
Du skærer bare det af bøsningen som går op over gulvet, og forsegler med en god fuge. Går ud fra at du stadigvæk skal bruge røret.

Søren O
Det først billede ligner en gennemføring til kobberrøret. Kobberrøret skal enten afsluttes over eller under gulvet.
På det sidste billede er der en gennemføring, som du kan tage af ved at løfte den op over røret. Hvordan du slipper af med røret afhænger af, om røret er svejset eller skruet i med et gevind i det rør, det er tilsluttet.

fase
Tak for svar. Ja rør skal blive, den er nu ikke bare lige sådan at løfte op.. Men mon ikke den også kan skæres væk

Rettelse - Jeg fik skruet den af.
Det er et 3/4" rør det sidder rundt om, er det bare til at føre kobberrøret i, eller hvad kan meningen være?
Ja det er bare et “bøsningsrør” der er monteret til kobberrøret.
Hvis du ikke umiddelbart kan fjerne kobberrøret midlertidigt er det næsten umuligt at save bøsningsrøret over uden at beskadige kobberrøret.
Du kunne evt. skære “hætten“ af ved jernrørets gevind”top”. Fjern også den hvide plastkappe på kobberrøret. Så må du kunne lægge em pæn fuge så det kommer til at se rigtigt ud.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis