Hjælp til opbygning af træterrasse på jord

Hej  
Jeg er begyndt på opbygning af træterrasse hvor der engang har lagt fliser og en gammel urtehave.

Jorden er hård, og jeg klodser det op på store fliser. Hvor der laves en afstand på ca. 90 mellem opklodsningerne og afstand mellem reglar er ca. 55cm. Og der kommer ukrudtsdug m. lidt ral på til sidst. 

Jeg har snakket med en tømrer og hans vurdering er at det bliver stabilt.

Men jeg vil gerne høres jeres erfaringer med sådan et projekt på denne måde, eller om man burde styrke det på en anden måde, uden at skulle starte forfra og uden det bliver alt for dyrt.

Det er 95x45 tryk imprægneret reglar. Og det skal gøres i det hele hvor i ser jord samt bagved drivhuset

Tak. 😀

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den vil jo bevæge sig lidt i frostvejr, men når den er fritliggende, betyder det ikke så meget, så det kommer til at fungere ok.

Vi prøver igen, i morgen --
Super. Så vil jeg fortsætte med samme fremgangsmåde. Tak. 
Husk endelig murpap mellem fliser og træ. Desuden burde du have sand under de fliser. Så bliver de mere stabile og du kan lettere lave skelettet i vatter. Endelig ville jeg nok, enten flække de fliser eller købe 20x40 istedet. Det bærer lige så godt.
go arbejdslyst
Hej tak for svar.

Der er murpap mellem fliser og træ, der kommer også murpap mellem reglar og brædder.
Hvis der skal sand under, bliver det så ikke mere "blødt" underlag, og er det bare afretter sand, det orange, hvor meget tænker du. ?
Jeg kan sagtens hente noget sand og smide det på resten, hvor jeg ikke har lavet skelettet endnu, samt smide det ved siden af de fliser jeg allerede har lagt.

Vedr. fliser har jeg en del af de fliser + andre størrelser.   
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis