Emhætte støjniveau væghængt kontra bordmonteret?

Hejsa

Jeg ville lige høre jer ad, om nogen mon havde erfaring med støj fra emhætter?
Jeg har pt. en væghængt emhætte, som jeg overvejer at skifte ud, med en bordmonteret. Den bordmonterede jeg har set på, er dog angivet til et støjniveau, som på laveste trin er lige så højt som den vægmonteredes højeste trin. (Bordmonteret: 62-67dB Vægmonteret: 45-58dB)
Det er begge Siemens emfang, så jeg antager tallene er sammenlignelige?

Spørgsmålet (og selvfølgelig mit håb! :-) ) er om den bordmonterede vil opleves som mindre støjende, end tallene viser, fordi man ikke står med hovedet inde i den, som man jo tilnærmelsesvis gør med en vægmonteret.. :-) 

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du vil opleve det fuldstændig ens.
Hvis du vil have et bedre lydniveau så kast blikket på downdraft kogepladerne fra Bora. Der får du markant lavere lydniveau og samtidig større kogezoner, og prismæssig ikke den store forskel i forhold til en Siemens
Tak..
Bora ser fedt ud.. Men da den Siemens jeg har fundet er brugt, er prislejet et helt andet.. desværre!😅

Loftmonteret har jeg desværre ikke plads til, der er 1.sal og ikke plads i etageadskillelsen. Men det var et godt bud, som jeg også gerne ville have haft🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Du kunne også starte med at skifte flexslanger ud med et glat rør og isolere motoren og “skorstenen”
Tak..
Frisk: jeg vil helt klart sikre mig at rørføring er ok. Og lavet i glatte rør🙂

Jeg har nu også set lidt på de her kogeplader med indbygget emhætte..
Det synes jeg, om muligt, er endnu sværere 
Thermex laver en, der fås til godt 5.500 det lyder meget billigt, tænker jeg..
Eico laver også en relativt billig en, der fås til 8.500..
Men er de her overhovedet noget værd, mon? 

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Annonce
Man kan roligt sige at pris og kvalitet hænger 100% sammen når det drejer sig om downdraft.
De billige modeller er ofte støj intensive og med forholdsvis dårlige udsugning + kogezonerne er ofte også både mindre og svagere.
Du er nød til at se dem og det skal være steder de er tilsluttet, så du kan prøve emhætten + tjek specifikationerne på kogezonerne. En induktionszone med en lav ydelse er værdiløs til madlavning
Tak..
Det er ikke let🙂
Ja, du har nok ret.. De skal sikkert opleves.  Det er jo et dyrt stykke isenkram, så det er formentlig en god investering, at køre ud og se nogle stykker i aktion.. nogle af dem virker altså voldsomt dyre, og som med alle andre hvidevarer, er der jo vanvittigt rabatter at hente ved slagtilbud, muligvis endda med fiktive førpriser🤯

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Med hvidevarer kan man rolig regne med at hvis der gives rabatter på mere end 15-20%, så er den vejledende udsalgspris før rabat, kalkuleret til at der skal kunne gives en stor rabat.
Intet i denne verden er gratis, og alle rabatter, uden undtagelse, er indkalkuleret fra starten.
Jeg må vist oprette en tråd, og efterlyse konkrete erfaringer med enhættekogepladerne? Bora er desværre uden for min rækkevidde, budgetmæssige..  den lokale HTH oplyste de starter ved ca 26.000😯

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis