Forsikring råd i bærende bjælker

Hej alle sammen jeg prøvede at skrive i jura men der var ikke meget respons så nu prøver jeg her, jeg har splittet lidt gulv af nu på første sal og fået taget billeder, havde ikke billeder fra dengang da forsikringsskaden blev lavet,jeg havde råd i bundremmen og de tværgående bjælker,bundremmen blev skiftet ud og der blev skruet regler ind på siderne af de tværgående bjælker,har nogle spørgsmål ang fremgangsmåden det blev lavet på,Dengang havde jeg ikke forstand på huse overhovedet, men nu har jeg været inde og læse på det og der står man skal understøtte bjælkerne og det blev der ikke gjordt,han fjernede flere meter bundrem af gangen hvor alle de tværgående stod frit i luften, og så er der blevet brugt alm skruer til at skrue reglerne på de gamle tværgående bjælker, min kæreste sagde han var hurtigt oppe på værelset og kigge da jeg ikke var hjemme,vidste ikke lige hvorfor han var der oppe for han skulle ikke lave noget inde på værelset, men nu når jeg tænker mig om er det nok fordi der ikke blev understøttet og der er noget der er sunket, fordi jeg først tænker over det nu er fordi jeg var gået i gang med at spule mit hus for maling og løst puds og der er dukket mange revner op, hele vejen igennem muren og de var der ikke dengang jeg renoverede hele huset, men nu er det ved at være Ca. 7 år siden, er det noget jeg kan gøre noget ved nu eller mener i det er lavet rigtigt? 
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nu har jeg også målt, der er skruet en regel i længen 111 cm på siderne af de tværgående bjælker, og den sidste skrue er skruet 47 cm inde på reglen fra bundremmen med alm skruer, ville det kunne holde noget som helst og reglerne er 10 cm høje

Glemte at sige det er på 1 sal
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg så godt den anden tråd.. jeg forstår ikke problemstillingen, jeg tror det kræver lidt mere indsigt i dit hus🙂men jeg ville da ringe til forsikringen.. det er vel dem der kan/bør vurdere det

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Hej  Alunke82

Jeg har læst din tråd som du startede under "Jura" og denne her.
Der er lige et par ting, for som jeg læser det. så har du flere and et spørgsmål.
Der er ikke kritik men tror du er ordblind lige som mig. så jeg håber at jeg tyder dine spørgsmål korrekte
og har forstået det rigtig.
----------------------------------------------------------------------------------
Den oprindelige skade:
1" I hade en forsikring sag (Det du kander for bundremmen) jeres Rejserem det stykke tømmer spærene står og hviler på, var råddent som i skulle have udskiftede X antal meter af.

2" Forstærkning gulvstrøer (tværgående bjælker) de steder hvor der var råddent

er det helt ved siden af hvad den oprindelige skade var
----------------------------------------------------------------------------------
Udførsels af sådan en skaden.
1" hvis det kun er et enkelt spær hvor rejseremmen er råddent væk "ville jeg nødvendigvis ikke understøtte med soldater" udskift minimum 100cm Rem 50 cm på hver side af spæret.
kile spæret på pals og stik skrue den  

2" Gulvstrøer/Bjælke vil typisk kun være rådnet 10-15 cm ind fra remmen af og ikke nødvendigvis gennemtæret.
Så ville jeg gøre lige som din tømrer har gjort, ligge en rækel på siden, helst på bække sider af den gamle bjælke,
skrue og lime den fast.
"jeg havde nok brugt 8 skruer "6,0x120" på hver side

3" hvad skulle han oven på ??  tvivler på at det var for at prøve dit tøj   som du har sagt
ud over at han burte have sagt noget på forhånd.
Så ville jeg også have kikket oven på. både før og efter arbejdet er påbegyndt for at se/måle eventuelt
nedsynkning af gulvet får at bedømme fremgangsmåden. og for at se om man prøve at kile gulvet op.
og hvor meget det skal kiles.    

Uanset hvad er det altid en vurderingssag fra skade til skade. Der findes ikke en måde eller en opskrift til at gøre det på. Der altid være fordele og ulemper, alt efter hvordan man gøre det.

Er det blevet skiftede ved at fjerne "Taget" "Murværk" "Loft " Eller "gulv" eller en kombinations forhindringer for at kunne komme til at udbeder skaden. Der er mange muligheder
også størrelse på skaden spiller ind.
----------------------------------------------------------------------------------
revner og skader i murværket bør du snakke med den Mure Mester der har udføret arbejdet.
hvis ikke du har tidlid til ham så prøve at spørge en anden for at se om han kommer med samme svar

Igen skader kan skylds flere ting
---------------------------------------------------------------------------------
hvis ikke at jeg har tydet det helt rigtig. så må du gerne uddybe det..
 
 

                                           

Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Hej tak for svar begge 2  jeg er ikke ordblind ihvertifald ikke hvad jeg ved af,måske jeg har lavet stavefejl  det er forstået korrekt Mcarpenter  det er alle de tværgående der var råd i hele vejen hen langs huset,muren blev pillet ned ca 1-1,2 meter ned og så var bundremmen og de tværgående bjælker synlige,isolering skulle jeg selv stå for i skunken sagde taksatoren,jeg kan bare ikke forstå hvordan man kan fjerne flere meter bundrem af gangen hvor flere af de tværgående bjælker stod frit i luften,går ud fra det er mange tons sådan et tag vejer,men som sagt vidste jeg ikke noget om huse den gang,han var oppe på mit værelse at kigge i ikke så mange sekunder,havde ikke noget værktøj med da han ikke skulle ind på mit værelse og lave noget,og da jeg tog et stykke gulv af i går kunne jeg måle den regel han havde skruet ind i den tværgående bjælke kun var skruet på 47 cm inde med en alm skrue,troede man skulle længere ind og så bruge bolte for at få noget støtte,kan da ikke bevise hvad han skulle på mit værelse men kan ikke se hvad det ellers var for,jeg vil bare sikre mig fremgangs måden er rigtigt,for så vil jeg gå i gang med at fræse jern i muren,ellers vil jeg prøve at skrive til dem,har snakket med taksatoren og han sagde jeg selv skulle kontakte dem.jeg kan ikke rigtig finde en video om fremgangs måden kun af gulv strøer og der bruger de bolte og fæstner reglen længere inde ind 47 cm,og der er heller ikke så meget vægt på.
og der er kun skruet en regel på den ene side af de tværgående bjælker,ville man ikke få meget mere stabilitet hvis man havde brugt samme højde regler og skruet en regel på i hver side som du sagde og så brugte bolte i stedet for alm skruer,og så boltede dem i zig zag eller hvad det nu hedder  og så startede længere inde med at bolte reglerne på end 47 cm fra det rådne?
Hej Alunke

Rart at vide jeg hade forstået. skade rigtigt / dit spørgsmål
Som sagt er det altid en vurderingssag. og mange måder at gøre det på.
Men når det er sagt..
---------------------------------------------------------------------------------
1" Grunden til at jeg ville have lagt en regel på hver siden af Gulvstrøer/Bjælke
er som du også selv er inden på "PGA" stabilitet så Gulvstrøer/Bjælke ikke kan vride sig,
så den får en lige understøttelse.  

2" "Lasken = det stykke Tømmer der er sat på siden"
selvfølgelig jo længer man kan lave lasken jo støre styrke, men i sådan et tilfælde som dit
hvor der ikke er meget plads at gøre med. tror jeg hælder ikke at jeg ville kunne få meget mere and 100cm ind.

Uden at skulle have gulv op eller loft ned
Men Lasken skal være fast gjort forsvarligt så den på ingen måde kan skubbes fra det oprindelige tømmer
om det gøres med skruer eller bolte,
som sagt jeg hade valgt  at bruge 8 skruer "6,0x120" på hver lask på hver side som minimum sammen med Lim

grunden til at jeg ville bruge skruer er pals mangel. men ellers vil jeg sige at der skulle have 3 gemmen gåne bolte pr 300mm Ø12

Om lasken kun er 95mm høj, og ikke i fuld højde. er kun ens OCD det går ud over.
har ikke nogle betydning, bare lasken sider forsvarligt fast til Gulvstrøer/Bjælke

3" "Soldater  = understøttelse "
 lave 1 måske 2 uden understøttelse. kan gøres forsvarligt uden problemer. men at støtte med soldater er altid nummer et, men skal der laves mere and 2.
så er det ikke bøvlet vejr, at undvære Soldater.
det er flere ting der spiller ind.. om jeg vælger at gøre det uden eller med Soldater  
--------------------------------------------------------------------------------
Det er en ting det som jeg sider og skriver. ud fra det billede jeg har dannet mig af dit hus. og din skade.
Men det er Bestemt ikke til din fordel. at det er 7år siden at skaden er blevet lavet,

Isære ikke hvis du tvivler om det er lavet ordligt så kan jeg kun råde dig til at Kontakte en anden Tømrer Mester.
og få ham ud og kikke. Så du har noget at gå vider med.
altid letter at se med egen øjne.

Men når vi snakker håndværk og reparation af gamle huse/skader OSV.
så er det altid en vurderingssag sag. fra opgave til opgave.
du kan ikke finde en Video og sige "Det er sådan her det skal lavet"

er der mange rigtige måder at gøre det på. og flere måde at gøre det forkert,

på reparation området er det den erfaring. det kommer an på
ikke noget du. nødvendigvis kan finde i en bog


Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også