Vvb slår fra med det samme.

Jeg har sat en brugt metro 110 liters combi varmtvandsbeholder op, som til at starte med skal køre på strøm, men den vil ikke starte, hvis jeg trykker overophedningsknappen ind, tænder simrepæren men går ud når jeg slipper knappen igen. Beholderen er fyldt, og tilsluttet 380v der er også gennemgang i varmelegeme når lampen lyser.
Hvad kan være galt? 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det første gæt er overhedningssikringen, der er defekt. Virker termostaten? Altså er der varmt vand i beholderen, eller er vandet koldt?
At glimlampen/simrelampen? lyser er bare tegn på, at der er spænding varmelegemet.

fase
Varmelegme er brændt af. Er det en brugt beholder?
Ja det er en brugt beholder.
Rasmus_juul skrev den 26-07-2021 11:36:43

Vandet er koldt, den klikker som om at den vil tænde når man skruer op på termostat.

 Det tyder på, at din termosikring er defekt. Et cowboytrick er at koble de to ledninger på overhedningssikringen sammen og se, om vandet så bliver varmt. Hvis vandet så bliver varmere, er det sikkert termosikringen, der er defekt. Jeg skal gøre dig opmærksom på, at du sætter sikkerheden ud af funktion, derfor skal du kun lave øvelsen i 30 til 60 min., så du kan følge om vandet bliver varmere. Bliver det ikke det er termostaten eller varmelegemet defekt.


fase
Annonce
Er du helt sikker på at beholderen er fyldt helt op med vand ,, og der ikke står luft i toppen af vvb . normalt er overkogssikringen en knap der bare skal trykkes ind igen .og hvis varmelegemet er brændt af ,( gennemtæret ) så burde HPFI relæ koble ud .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Det virkede💪🏼 Defekt termosikring, ny styreboks bestilt. Tusind tak for hjælpen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis