Lampe virker on and off

Hej med jer.
Jeg håber der sidder nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig lidt her.
Lampen i min gang virkede en dag ikke da jeg skulle tænde den, jeg troede det var pæren. Men havde ikke lige tid til at skifte den, og det hastede ikke. Et par dage senere virker lyset igen, da jeg pr automatik får tændt kontakten, sådan svinger den hele tiden, nogle gange virker den og nogle gange gør den ikke.
Hvad kan det være? Jeg er lidt bekymret for om det kan være en løs forbindelse der kan sætte ild i hytten🙈
På forhånd tak for hjælpen😊
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne være afbryderen eller pæren, hvis det er en LED pære.

fase
Problemet er bare at der er 3 afbrydere, også derfor jeg er bekymret for jeg aner jo ikke hvornår der er slukket og hvornår der ikke er.
Jeg prøver at skifte pæren og håber det virker.
Tak for svar😊
Det er en væsentlig oplysning at få, at der er 3 afbrydere. Det betyder, at du har en korrespondance med krydsning. Det giver mulighed for at der er en løs forbindelse. Prøv at løsne afbryderne fra væggen og se om der skulle være en løs forbindelse. Skru eventuel lampeudtaget løs og se om der skulle være en løs forbindelse. Mit første gæt vil være en af afbryderne. Måske krydsningsafbryderen. Det er den med fire ledninger i.

fase
Kunne også være lavet med et kip-relæ, som i så fald kunne være defekt.

Er afbryderne med tangenter, som kan stå i to positioner, eller har de fjedre, så de springer tilbage, når man trykker på dem?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis