Montering af bjælkesko i Leca

Hej
Jeg skal have fjernet en rem der er boltet fast på endevæggen i huset og som holder spær på det flade garagetag på plads.
Derfor skal jeg have monteret bjælkesko på spærene i stedet for.
Der er en leca blok for oven på muren hvor den eksisterende rem er monteret i.
Er det nok af hænge bjælkesko op i de boltehuller som de kommer med?
og så ikke bruge søm til andet end spærtræet?
Eller skal man bolte rem stykker imellem spærene ind på væggen og så montere bjælkesko på denne?
Det bliver en 122 x 75 x 76 mm sko der skal sættes op. 
Mvh.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
skql lige forstå sin idé; Er den ene mulighed, at du vil skrue/bolte bjælkeskoene fast direkte på muren?
Nu er jeg ikke ingeniør eller har set dit murværk og dine fuger, men jeg ville nok være noget betænkelig ved at forankre spærender direkte på enkelte blokke. Du vil vel også have svært ved at ramme uden for fugerne / tæt på kanterne af Leca blokkene

jeg vil mene at der skal bruges en rem af en art, enten som spær ligger på (liggende rem) eller hænger på (hænger på muren, forankret i min. hver murblok).
Muren er med hvide mursten hvor man på toppen har lagt en remse af leca blokke. I denne remse af leca blokke har den gamle rem været monteret med 8 mm bolte støbt i leca.
sådan har det været siden 1974.
Jeg købte en garagedør hvor jeg mangler den plads som remmen tager. Derfor modificeringen.

mvh.
Der er ret stor forskel på en rem, hvor trykket fordels over et stort område, og en punktbelastning fra en enkelt sko.
Jeg ville helt sikkert gå med løsningen at bolte en rem på væggen, og sætte bjælkesko på denne. Eller måske, hvis det kun er et enkelt spær, som sidder i vejen, lave en udveksling til nærmeste spær, og fastgøre udveksling til væggen.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis