solbruser =bakteriebombe?

Hejsa :D

Fruen og jeg har snakket om en fast  udendørsbruser,
Lige nu har vi 90m haveslange liggende i solen, det bliver varmet fint op. vi vi gerne tage det et skridt videre.

Nettet flyder med solbrusere, og jeg havde selv tænkt på at lave en beholder som varmes op af solen om dagen, men;
Den store bekymring er bakterier i det varme vand, både i havelsange og i en solbruser. Jeg kan ikke finde noget om bakterie udvikling, men der må der nærmest ske en opblomstring af bakterier, især hvis vandte ikke bliver brugt jævnligt.

nogen kloge ord eller tanker om bakterier?

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg skal ikke kloge mig på bakterier, men jeg har lige lavet et lille springvand i en lille tønde på terrassen.
Efter bare en uge i det gode vejr er der kommet synlige trådalger i vandet, så jeg ville nok ikke bruge det som badevand.    

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hvis det bruges og tømmes jævnligt ( ca. en gang om uge) så når der ikke at udvikle sig legionella (Ikke legionærer   )

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 25-07-2021 22:21:52

Hvis det bruges og tømmes jævnligt ( ca. en gang om uge) så når der ikke at udvikle sig legionella (Ikke legionærer   )

Sygdommen hedder legionærsyge, men min forkortelse var åbenbart for udfordrende for dit pedant-gen. Beklager.


Minder mig om da jeg arbejdede i en grillbar, og der var visse "IS-typer" som ikke var ret populære, som Apellesinsorbet fx. Så var der for mange Colybakterierer, men vi brugte den samme "is-Ske" i alle typer af is.... ;/
Annonce
Jeg var 16 år, så vidste ikke klogere den gang !

Tænk på at den kun er varm få timer om dagen, jeg ville ikke være bekymret.
Den er heller ikke beregnet til at stå med vandtryk på, man kobler vandslange på når man har tænkt sig at bruge den.
Det hedder legionær syge ja og bakterien hedder Legionella pneumophila . Men det er ikke pedanteri, når jeg sætter en lille smiley bagefter. Det er fordi det lille ordspil har moret mig.
Så det var ordspillet  legionærbombe Som jeg morede mig over og derfor synes jeg også at andre skulle have et lille smil.
Så undskyld for at det ikke faldt i god jord. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skal vi nu også til at gå på på i religion her på siden gg?
tak for svarene.
Der er ikke sol inde i solbruseren, så grønalger er jeg ikke så bekymret for, Legionær syge er ikke til at spøge med, min fra fik det engang, han sov i en uge, noget med 10% der rammes dør eller sådan noget.

Søger jeg på reddit på "solar Shower" dukker der mange post op med hjemmelavede solbrusere (især til biler..) tror tricket er at køre frisk vand i gemmen om morgenen eller nogen timer før det skal bruges.

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis