Langå luft-til-luft-varmepumpe, sammenhæng mellem pris og kvalitet?

Jeg har et lille kontor og to mindre anneks hvor jeg ønsker at få installeret luft-til-luft varmepumper. Jeg har fået et par tilbud, og de ligger begge som forventet på ca. 15.000kr. pr. varmepumpe +/-. Jeg er så kommet over denne: https://www.dbvvs.dk/shop/langaa-varmepumpe-luft-2729p.html, som totalt, inkl. montering kommer på ca. 9.000kr./stk, altså betydelig mindre end de typiske Panasonic og Mitsubishi varmepumper, som de fleste forhandlere sælger.

Jeg bliver naturligvis automatisk skeptisk, når prisen er så meget lavere. Er det værd at spare små 20.000kr. ved at installere tre varmepumper af "ukendt" mærke, frem for at gå for noget mere kendt? Både i effektivitet, men også eventuelle fremtidige udfordringer ifbm. service og vedligehold. 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lille kontor, og 2 mindre anneks...

Altså så ville jeg gå med de absolut billigste modeller, de kan vist fås helt ned omkring 3-4000 kr (plus installation medmindre du klarer det selv (ikke lovligt medmindre du er kølemontør dog).

Jeg købte selv tilbage i 2001 Et mitsubishi til de der omkring 15.000 kr, men det var også til opvarmning af en hel bolig (ca 80 m2). og det kørte uden problemer de 10 år vi boede der efterfølgende.

Men et par år efter købte min bror også et til sit sommerhus, men et af de absolut billigste, og var fint tilfreds med det også.

Så når du siger lille kontor, og 2 små annekser, så tænker jeg at de billigste er rigeligt fint ;)

Mange tak for svar. Du har nok en pointe, kontoret er 20m2 og de to anneks er ca. 30m2 hver. Alle tre steder er der kun snak om et enkelt rum der skal opvarmes.
Ja så ville jeg klart gå med de absolut billigste fra Bauhaus eller Jem og Fix. Medmindre man kan serie-forbinde dem? Kunne måske tale for at have ET anlæg som så "servicerede alle 3 steder", men så så vil du jo også få ens effekt alle tre steder, alt efter isolering osv.

nej 3 af de billigste er det smarteste når vi taler rume på 20-30 m2 helt klar.

God køling !
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis