Fjerne vedbend klatrefødder

Hej,

Jeg har fjernet noget vedbend fra mit rødstenshus. Indtil videre kun mekanisk med en kniv. Så der er masser af klatrefødder tilbage på væggen.

Jeg ved, de er svære at fjerne. Men hvad kan man gøre? Jeg har købt noget Rodalon murrens. Kan jeg bruge en hård terrassebørste og skure det væk? Ødelægger jeg det yderste lag af stenene med den? Hvor tykt er det yderste brændlag og hvordan kan jeg se om det bliver ødelagt?

Pft

Peter
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du ødelægger ikke noget ved at skrubbe stenene med f.eks. rodalon. Men du vil nok kunne se mærker efter disse klatre fødder i lang tid. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Du må meget gerne opdatere med dine erfaringer for jeg har samme problem på nogle vinduesrammer.
Vinduesrammer var også begroet - men vi har (originale) trævinduer, så den var noget lettere. De blev slebet væk med noget sandpapir og så har jeg malet vinduerne igen. På vinduerne kan de næsten fjernes med en skuresvamp - de trænger slet ikke ind på samme måde som i mursten.

Indtil videre ser det bedre ud med Rodalon-løsningen på murværket. Jeg tog en flad kniv til at rense keramisk komfur og skar dem af på husmuren; med et barberblad kan man komme helt i niveau med stenen og det hjælper også på udseendet. Det hjalp en del, men fødderne sidder stadig fast inde i murværket. Jeg tror skuringen med hård børste og Rodalon er så godt som det bliver nu. Jeg venter lige et par døgn og vasker så muren ned når Rodalon'en har fået lov at virke - men tvivler på det giver ret meget mere. Så det er nok så godt som det bliver nu.
Mon ikke tiden og vejret kan klar resten. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også