Tørretid betongulv

Hej med jer

Jeg har læst en stak forskellige tråde om lignende, men ikke helt fundet svar..

Jeg skal have støbt et betongulv (af en murer) Jeg er ved at forsøge at få overblik over tidshorisonten..
Hvor lang tid mener I der omtrentligt vil gå, fra han har støbt, til han kan lægge klikker, I bryggers?
Og hvor lang tid, tror I der går fra der er støbt, til jeg selv kan lægge laminatgulv (Berry Alloc Original)
Mureren holder ferie, så jeg kan ikke spørge ham, desuden forestiller jeg mig hans sælgergen måske er lige lovlig optimistisk🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
klinker ca 1 uge
laminat ca 2 uger
forudsat der er en god udluftning
Hvis betongulvet ikke er gennem tørt, svarende til 4 uger eller mere, risikerer du at klinkerne senere slår fra/skyder op, med mindre det er et meget lille areal.
Betonen trækker sig normalt sammen ved udtørring.

På en skole i Slagelse har man tidligere oplevet at klinkerne pludselig begyndte at springe op, netop fordi klinkerne blev lagt for tidligt, efter støbningen af gulvet. Kilde: Næstved Flisecenter

Kender til at givet Gulvfirmaer, som under ingen omstændigheder, lægger gulv før betonen er under given % fugtighed.

Du kan også prøve at spørge leverandørerne af givne gulv materiale.
Tak..
Jeg, kæmper videre, med planlægning.. allerhelst ville jeg have nogen til at hjælpe med at lave et terrændæk uden beton(bl.a. for at undgå tøretid), og nøjes med betongulv i bryggers.. Men det har indtil videre ikke været muligt at opstøve håndværkere, der vil udføre det.. 

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Der findes, efter sigende, noget beton, der har kortere hærde/tørretid, kender I det?

Jeg spørger naturligvis også Mureren om han kender det🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis