Batteri hækklippere.

Den gamle hækklippere er stået af.
Overvejer at købe en Makite aku klipper, der leveres uden batteri/lader. Det batteri man sælger ved siden af er 18V/4Ah. Jeg har (til min boremaskine) et batteri på

Vil det kunne bruges, eller løber det for hurtigt “tørt” ???
Den gamle hækklippere er stået af. Overvejer at... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kolding75 skrev den 24-07-2021 19:11:29

@BTA Handyman: Den ovenpå håndtaget, som man trykker ned med håndfladen - der kom et sandkorn fra en beskidt handske ned i klemme, og så sad knappen fast. I det hele taget er det en komplet ligegyldig sikring med den knap, så efter at have fisket skidtet op med en hobbykniv blev der sat et stykke gaffatape over = problem løst!

 Ok. Har jeg endnu ikke haft problemer med. Og har da trods alt snart slidt den første op. 

Jeg har en DeWalt akku hækkeklipper, som bruger samme batterier som min skruemaskine og borehammer. Jeg har 2x 18V/4Ah batterier, og jeg har ca. 90 meter bøgehæk, som er 2,4 meter høj og ca. 1 meter bred. Jeg kan nemt klippe det hele med kun disse to batterier, uden at skulle oplade undervejs. Jeg plejer at skifte batteri første gang efter ca. 60 meter. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg har en Makita DUH751Z , og selv om den en med 75 cm skær køre den rimelig længe på et batteri, jeg har brugt både 3 et 4 og 5 ah.
Den har 3 hastigheder, men jeg bruger kun den højeste, det med at dreje håndtaget bruger jeg aldrig.
Jeg har en anden makita med kul motor, mener den er med 60 cm sværd, den er noget hårde ved batteriet.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis