Lugt af våd cement?

Hej

Vi har været på 14 dages ferie. Da vi kom hjem til vores hus, som er bygget i 2005 og med nilan genvinding, var der en kraftig lugt af cement i vores entré/bryggers.

Her står gasfyr, vaskemaskine og der er et gulvafløb.

Vi plejer aldrig at have den lugt i huset. Kan det skyldes, at luften i huset er blevet meget tør mens vi har været væk og genvinding har kørt, eller skal vi være bekymrede for en skjult fugtskade?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nå, lugten er fordampet i bryggerset, og jeg kan nu konstatere, at den kommer fra køkkenet. Åbenbart fra et sted ved samlingen mellem væg og gulv under køkkenvasken. Om det er afløbet eller fugt fra fundamentet, ved jeg ikke. Må nok have forsikringen ind over.
Det passer ikke umiddelbart med din beskrivelse af lugten, men hvis I har været væk i 14 dage, så kan det være at vandet i jeres vandlåse er fordampet og der dermed kommer luft op fra kloaken. Det har jo været varmt!
Det lugter ikke som tør vandlås, og måleren løbet ikke rundt. Kan det være et fugtigt fundament, der er tørret ud? Eller måske betonen omkring et utæt afløb?
SanneMik skrev den 12-04-2023 09:37:50

Hej Palle
Har du fundet ud af noget i forbindelse med dette opslag? Jeg har præcis samme udfordring!

 Nej, desværre ikke. Vi havde samme lugt i huset her efter påskeferien, men så snart vi har været hjemme en dag, er den forsvundet. Jeg overvejer, om det kan være en utæthed i afløbet fra køkkenvasken, som holder betongulvet fugtigt, og om det så tørrer ud og giver lugten, når afløbet ikke bruges. Har ikke haft forsikring involveret endnu

Tak for hurtigt svar. Vi havde nemlig også været på påskeferie og igen rammer den lugt os lige når vi kommer ind ad døren. Vores lugt findes dog ikke i forbindelse med vandrør eller vådrum. Jeg skriver her, hvis jeg finder ud af mere.

Sanne
SanneMik skrev den 12-04-2023 09:37:50

Hej Palle
Har du fundet ud af noget i forbindelse med dette opslag? Jeg har præcis samme udfordring!

 Jeg havde den samme historie . Men jeg tjekkede alt, og alt var fint . Jeg har lige luftet huset, og det er det, lugten forsvandt . 


Vi mennesker har en tendens til at vænne os til de lugte der er omkring os. Hvis vi har været væk i nogle dage, så undrer det også mig hvad vores hus lugter af. Men nogle få timer efter så kan jeg ikke fornemme noget. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 12-04-2023 11:23:41

Vi mennesker har en tendens til at vænne os til de lugte der er omkring os. Hvis vi har været væk i nogle dage, så undrer det også mig hvad vores hus lugter af. Men nogle få timer efter så kan jeg ikke fornemme noget. 

 Ja, jeg er enig med dig .

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis