Rense tørret fugemasse a fliser

Hej,

Jeg har et problem med at få overskydede fuge af fliserne.

Jeg var desværre lidt presset på tiden, så efter af have lavet fugerne havde jeg ikke meget tid til at få rengjort ordenligt. Fugemassen har derfor stået i nogen dage og tørret godt ind.

Jeg har indtil nu brugt en lille spartel til at skrabe det af noget LIP klinkrense. Men det kommer ikke af let.

Nogen gode råd vil der sættes stor pris på :-)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En bøgetræs kile kan tage det værste. Og så skal det vaskes af i noget rense væske bagefter. Det bliver svært og få pænt tror jeg

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg er ked af at sige det:
Do the crime. Do the time.
Ved at spare en times arbejde med at gøre arbejde færdigt, har du udsigt til adskillige timers hårdt arbejde  
Der er kun den hårde vej, nemlig fysisk fjernelse som ovenstående har skrevet.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tak for rådene. Det er ikke en fejl jeg vil lave igen.

Men jeg har prøvet lidt forskelligt og har købt nogen der hedder Syre A fra Alfix som virker utrolig godt :-)
Min murer havde været lidt sjusket med at fjerne fugemassen så jeg har prøvet lidt af det samme, bare i meget mindre grad. Jeg brugte en 3M Scotch-Brite skuresvamp fra 3M, det virker men det var stadig hårdt arbejde og tog lang tid. Tør ikke tænke på hvor lang tid det vil tage i dit tilfælde.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også