Hej forsikring bjælker

Hej jeg fik i sin tid for cirka 7 år siden brækket den øverste del på ca 1 meter af min mur ned på den ene side af huset på grund af der var råd/svamp i bundremmen og i de tværgående bjælker der støtter af på bundremmen ved godt det er lang tid siden så ikke sikkert man kan gøre noget ved det,jeg fandt ud af der var råd eller svamp da jeg skulle pudse huset op på ny,dengang havde jeg ikke forstand på noget som helst jeg var nybegynder så tænkte ikke over det,taksatoren anbefalede en tømmer som havde samarbejde med en murer,og tømmeren gik så i gang 2 meget unge knægte,landet ligger sig sådan at jeg begyndte at højtryksspule i foregårs og så skal jeg da lige love for der dukke revner op da jeg slog alt det løse puds af,der er en revne hvor han har muret de nye mursten sammen med de gamle på hver ende af huset,og ca 4-6 andre revner under nogle vinduer,og på den ene gavl jeg har tjekket var der også 5 revner,og nu kan jeg huske hvordan det blev lavet men vidste ikke dengang hvordan fremgangsmåden var det regnede jeg også med at dem man fik ud gjorde,men når jeg tænker tilbage fjernede han flere meter bundrem hvor de tværgående støttede af på uden at understøtte bjælkerne,så hele 1 sal har jo kunne gi sig,og min kæreste sagde også han var oppe på mit værelse og kigge og der skulle han ikke lave noget som helst,og når jeg så tænker tilbage kan jeg jo godt se hvad der er sket,det er jo selvfølelig sunket for ham så han har jo lige været oppe at kigge hvor slemt det er,og på de tværgående bjælker mener jeg han skruede et nyt stykke spærtræ/regel på siderne af dem så langt ind han kunne nå med armen og mener faktisk også han brugte alm.skruer,vil sådan et lile stykke på hver bjælke med alm skruer kunne holde til alle de tons?er det mig der er dum,eller er det ikke fuldstændig forkert at der ikke er blevet understøttet og skruer man kun sådan et lille stykke på siderne af bjælkerne og så med alm skruer når det skal bære så mange tons?er der noget jeg kan gøre ved det,eller er det bare at være glad for en gang fusk der er lavet fordi jeg ikke har nævnt det noget før,men det havde jeg selvfølelig også gjordt hvis jeg vidste noget om huse dengang.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sæt nogle billeder ind, så er det nemmere at vurdere omfanget.
Men eller skal du jo have taksatoren på..

Vi prøver igen, i morgen --
Det er aktuelle billeder der efterlyses. Nu har du vel noget der kan tage billeder.
Du konkluderer meget ud fra en svag erindring.
At han er oppe på et værelse og kigge siger jo intet om at det er sunket for ham. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det var da rart at vide du ved mere end mig elmand,tak for svar det var yderst nyttigt.
1.det kunne jo være man havde en telefon der virkede meget dårligt dengang så man ikke kunne tage billeder eller måske jeg bare skriver det for sjovt.
2.en svag erindring siger du,synnes nu jeg husker meget godt det eneste jeg har en svag erindring om var om der blev brugt alm skruer som jeg næsten er sikker på der blev,alt andet husker jeg fint hvis du læser hvad jeg har skrevet.
3.han skulle slet ikke lave noget oppe på mit værelse alt foregik udefra,men måske han skulle op og danse og prøve mit tøj i pausen det skal jeg da ikke kunne sige  
men tak for svar elmand rigtig god dag til dig  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis