Alusøm eller A4 rustfri til aluprofiler

Hej,

Som emnet siger - hvad er bedst, montere alu profiler med rustfri A4 skruer eller alu søm? Jeg har egentlig købt rustfri a4 skruer til dem, men har læst om noget galvanisk tæring? Det er aluprofiler under tagpap (vindskede / tagfod) og så er det aluprofiler rundt om vinduer / døre. Det er til et skur.

Mvh
Søren
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det rigtige at at bruge alusøm, det kan være en fordel at bore et lille hul i aluen, da alu søm er lidt bløde i det.
Men om det er et reelt problem med tæringen  mellem aluminium og det rustfrie tror jeg nu ikke.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har lige monteret noget alu sternkapsel, fra Rias, der var rustfri A2 skruer med.
Når der er boret for, og tætningsskiven holder tørt, regner jeg ikke med det giver problemer, der er jo også minimal kontakt mellem alu og selve skruen.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for jeres input. Jeg tror jeg monterer med alusøm blot for at undgå en potentiel risiko. Det er jo nok minimal chance for det går galt, men de udvendige alu profiler omkring vinduer og døre vil jo kunne blive udsat for vand, og som jeg forstår galvanisk tæring er det alu der taber til rustfri, og at processen kræver vand.
Du skal bare købe en kasse papsøm til at sømme det der skal pap ovenpå fast med. Kapslerne skal skrues med den skrue der linkes til tidligere i tråden

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis