Vibrere tynde betonfliser

Jeg har lagt en terrasse med 30x30x3 cm. Fliser. Den den er opbygget med stabilgrus, brolæggersand/grus, og den ligger faktisk ret fint. Jeg har afrettet med 2 vandrør og skinne, så bunden er pænt lige. Jeg har dog et problem i at der stadig er et par mm. Niveauforskel mellem nogle af fliserne, som jeg godt kunne tænke mig at komme af med. Måske går det af sig selv med tiden, men jeg vil gerne fixe det nu. De er for tynde til at jeg kan vibrere dem direkte, men tænkte om man måske kunne smide en krydsfinerplade på og så vibrere over på den. Hvad tænker i om det?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan jo være fordi der er lidt forskel i selve fliserne. Eksempelvis er tolwrancen på IBF fliser på +- 3 mm. Så der kan være op til 6 mm forskel, hvis den ene flise er +3 mm, og den næste er - 3 mm..

Har du fejet sand mellem fugerne? Som regel vil du ikke lægge mærke til eller kunne mærke små forskelle, når der kommer sand mellem..

Mvh. Christian M
 

En hjemmelavet brolæggerjomfru kan være en god hjælp, så kan man stille og rolig banke let på fliserne.
Den kan bare laves af et passende stykke træ, eks 10x10 cm tømmer.
Jeg havde en i rigtig mange år, som var lavet af stammen fra et kirsebærtræ, det fungered fint.
brolæggerjomfru, billede fra nettet.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg vil mene at din egen ide med krydsfinerpladen er det rigtige. Jeg har selv brugt metoden dog ved lidt tykkere fliser. 

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis