Svømmingpool med grundvand

 Hej alle,

Jeg har købt et hus hvor der er en swimmingpool med ca. 8-10 cm grundvand i bunden. Jeg vil gerne have den nedlagt og lagt gulv med gulvvarme, men jeg er i tvivl hvordan jeg blænder pool'en bedst af.
Poolen er beklædt med fliser i bund og på siderne.

Første idé er at fylde bunden med lecanødder og derefter stabilgrus helt op, så isolering og gulv flugter med kanten.

Anden idé: Kun fyld poolen op med stabilgrus, så isolering og gulv flugter med kanten.

Tredje idé: Flyd lecanødder/stabilgrund ca. 30-40 cm op, så grundvandet/fugt ikke kommer op. Der efter lægge gulvet hen over som et "låg" på resten af poolen. Dette efterlader en hulrum under gulvet.

Jeg er lidt i vildrede om hvordan jeg bedst gør det, så der ikke stiger fugt op, men vil heller ikke bruge alt for meget tid på at fylde den op, hvis det ikke er nødvendigt, da det er en stor pool.

Jeg håber nogen har nogle erfaringer eller har prøvet at blænde en swimmingpool af og lagt gulv over.

mvh
Torben
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder lidt mærkeligt at der står grundvand i poolen, er den revnet?
Ja, det tænker jeg. Kæmper stadig lidt med at finde ud af helt præcist hvordan vandet kommer ind. Kan se at den tidligere ejer har været i gang med at lappe pool'en andre steder.

Er det mærkeligt, at der står grundvand i en poolen hvis den er revnet? 
Ja, det kræver at grundvandet står i en højde, der er større end bunden. Ellers kan det ikke trænge op gennem bunden. 

fase
Den rigtige metode er at banke bunden op, og lave et dræn, lagt i ral, og så ellers banke op med stabilgrus, så er du sikker på det virker.

Vælger du ikke at banke bunden op, så lav nogle huller, så grundvandet ikke hober sig op derinde, men kan trække ud, når grundvandsstanden sænker sig.

Vi prøver igen, i morgen --
S. Fabrin er det noget jeg skal være bekymret for?

je_ns tak for svaret - det er noteret. Tænker du, at det er bedst at fylde den helt op med stabilgrus eller er det nok bare at komme 30-40 cm over grundvandet, og så lave et hulrum under gulvet?

Jeg har været igennem noget ligende med en gammel aljebeholder.
Det er ikke nok at lave nogle huller i bunden, der skal ligges et dræn, eller bliver den fyldt op med vand, og der kan være meget vand i, selv om den er fyldt med grus + sand.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis