lappe garagegulv

Hej. Vores garagegulv fik et nivellerende lag Alfix for 10-15 år siden. Nu er der kommet et par huller - jeg gætter at der har været luftlommer under. Jeg har spurgt hos Alfix, hvad man reparerer med og har fået svar. Nu har jeg ikke lige tænkt mig at købe 10 liter binder/primer og 20 kg spartelmasse for 2 små huller på ca. 10x20 cm. Der må findes noget i mindre portioner, hvad kan I anbefale? Almindelig cement, når jeg har fjernet alt det løse? Er det for groft? Kan jeg bruge fliseklæber? Hærder det?
Ingeborg

Når lysten driver værket
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja flise klæber hærder fint op jeg har  brugt det som en form for tærskel hvor gulvet går over til udendøre og det holder fint nu på 10ende år. Du kan evt blande lidt sand i. Har du noget microdispenser fra da du malede engang så er det fint som primer.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Nu ved jeg ikke hvormeget du vægtet udseendet men autospartel holder rigtig godt, bare blæs eller støvsug alt det løse væk, for du kommer spartel massen på.
Jeg har brugt denne her til mit garagegulv, til at reparere lignende skader Link
Der er 2 kg til 80 kr, det holder utrolig godt, selv i tynde lag.

Ellers lav en tynd blanding sand cement 1:1 og børst grundigt rundt, lad det tørre lidt, og fyld op med cement og sand i ca 1:3 blanding, holder det ikke er du jo ikke dårligere stillet, i forhold til en ny reparation.

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for begge svar. Autospartel er nok ikke sagen til projektet, men Fliseklæber er nok fint, især, fordi det er ret fint i strukturen.
Ingeborg

Når lysten driver værket
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også