Angående tagrem opmuring

Hvad gøre man her for understøtte remmen? Tænkte opmure med mursten men ved ikke lige om hvordan jeg skal starte? Under den nye rem er der en gammel rem fra 1870. Der ny rem fordi der kommet nyt tag. Kan man evt skærre det gammle rem af lidt af gangen mens man opmure? På grund af væggen vil blive forhøjet og at puds ikke kan sidde i det ældre rem træ? De gammle bjælker er fjernet.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej zeuexe,

Er det rigtigt forstået, at det handler om at dække området ind, fordi loftet nu bliver højere end den gamle ydervæg ?

Jeg har før haft held med at forhøje med wediplader, som sættes fast på det øverste af muren med Fliseklæb, og samlinger mellem pladerne armeres med armeringsnet. Derefter pudses pladerne.   Der skal afrenses grundigt og evt primes på det øverste af muren hvor pladerne skal klæbes fast.

I mit tilfælde var det en vandskuret ydermur jeg forhøjede udvendigt og lavede falsk murstensmønster på, som så blev vandskuret. Her 3 år efter nyder jeg stadig at se vennernes ansigt, når jeg banker øverst på "muren" og det lyder hult. (De grinede af min løsning dengang. Forståeligt, men den virkede!)

Mvh Henrik 

-viden er roden til alle problemer og alle løsninger-

Forresten kan troldtekt også bruges til formålet, men wedi plader er at foretrække.
Og ja, jeg ved godt det rigtige ville være at mure op på traditionel vis, men jeg er overrasket over, hvor god løsningen var for mig 😉

Mvh Henrik 

-viden er roden til alle problemer og alle løsninger-

Hej henrik, så man kan godt skære i det gammle murrem ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis