Styring i på el tavle

Hej
jeg har en styring (som jeg tror det hedder) på eltavlen der lyser rød hvergang man tænder den og de lamper der er sat til den virker ikke

hvad skal jeg gøre ?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds. Man kan kalde det styring, men det er 2 relæer, som trækker strøm til nogle varmelamper. De bruger så stor en strøm at det ikke kan gå igennem en almindelig afbryder. Når de viser rød i det lille vindue indikerer det at afbryder virker, og relæer trækker. Så mangler der blot strøm op igennem relæ, lamper skal være tilsluttet  eller varmelamper er stået af.
Det ser ud som om HPFI til disse samt de 2 sikrings grupper under alle er tændt, så strømmen burde være der. Så det kræver måling eller mere indsigt i installationen ude ved lamper for at komme videre.
Når man måler vil man tage dæksel af tavlen og måle både over og under relæer for at se om der sendes spænding ud imod lamper.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 21-07-2021 11:03:27

Velkommen på lds. Man kan kalde det styring, men det er 2 relæer, som trækker strøm til nogle varmelamper. De bruger så stor en strøm at det ikke kan gå igennem en almindelig afbryder. Når de viser rød i det lille vindue indikerer det at afbryder virker, og relæer trækker. Så mangler der blot strøm op igennem relæ, lamper skal være tilsluttet  eller varmelamper er stået af.
Det ser ud som om HPFI til disse samt de 2 sikrings grupper under alle er tændt, så strømmen burde være der. Så det kræver måling eller mere indsigt i installationen ude ved lamper for at komme videre.
Når man måler vil man tage dæksel af tavlen og måle både over og under relæer for at se om der sendes spænding ud imod lamper.

mange tak for svar Erik det var fornemt så hurtigt !

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis