Computer med WIn10 starter ikke op

Jeg har en computer med Windows 10. Desværre længe siden jeg har gjort så meget teknisk med den.

Skærmen blev pludeselig hvid og når jeg booter op kommer frem til sort skærm. Jeg kan komme i bios og se harddisk, cpu osv. Jeg kommer frem till Windoes reperationsinstilninger men det hjælper ikke at reparere, nyinstallere eller gå tilbage til et systemreparationspunkt.

Hvad er næste skridt? Findes der cd/usb man kan boote fra og tjekke harddisken?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du en mulighed for at tage harddisken ud og tilslutte den til en anden computer, så du kan undersøge den?

fase
Hej RJ, Har du også stødt på denne form for problem? For et par dage siden stod jeg over for det samme, min computer bliver automatisk til denne sorte skærm. Når jeg starter min computer, bliver den den sorte skærm. Jeg har brugt Win10 siden 2 år, og denne form for fejl havde jeg aldrig stået over for før. Så har jeg opdateret Bios og også geninstalleret grafikdriveren, og efter at have anvendt disse metoder blev problemet løst. Hvis du stod over for denne slags lignende problemer, kan du tjekke indlægget, der kan hjælpe dig lidt med at løse problemet.
!: Darrell22 er en troll. Hans indlæg giver ingen mening, og det er ikke let at installere en ny grafikdriver på en pc, som ikke vil starte. Det ligner noget google oversat hvor man har glemt et link til noget værdiløst.
2: Der er en del fejlmuligheder, fejl på harddisk, fejl i filsystem osv.
Så der mangler lidt oplysninger. Er der data du vil redde fra den pgl. harddisk, eller kan den bare overskrives med en ny windows.
Hos Microsoft kan man downloade et installationsværktøj og installationsfil til en helt ny windowsinstallation, som så kan køres fra en usb.


Kurt B. Andersen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis