Hvordan køler i jer ned`?

Spiser i bare en masse is?

Drikker Isvand?

Rejser til Grønland i sommerhalvåret?

Jeg bor i en ret lille va 45 m2 lejlighed, og især om eftermiddagen, står solen på og gør det til et drivhus.

Jeg kan seføli gå ud på altanen men jeg bliver fysisk dårlig af så meget varme. !

Jeg sveder døgnet rundt, hvor meget vand"/væske bør jeg så indtage? 2 liter?

Får også tit hovedpine og sådan.

Plejer at hosle øje med at je gfår mindst 1,5 liter vand, men det er måske for lidt?

Jeg lave rikke fysisk arbejde som gø'r at jeg sveder endnu mere.

I det hele taget synes jeg det er klamt så varm det er, og alle folk sveder helt vildt !

Jeg hvade en gang en tidligere sted en luft-.tilluft-pumpe, som også kan være Aicon.

Men den får jeg ikke lov til at sætte op her, selvom jeg selv vil betale kræver stort hul i muren)...?

Så hvordan køler i jer? BAre kolde øl og isvand eller hvad?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har slået et stort telt op i haven og flyttet en boks madras derud... der fungerer når der er rigtigt varmt om natten.

Har overvejet en aircon til soveværelse med en slange til varm luft ud af vinduet.
Hvis man sveder meget så er 2 liter væske daglig for lidt. Og der skal spises lidt mere salt end man ellers ville gøre.
Jeg synes det er dejligt vejr, og drikker vand som har stået i køleskab. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
JEg har også halv-liters vandflasker på køl!

Hvor meget mener du man bør indtage, hvis nu der fx også er 5 øl på en eftermiddag/aften, som jo er vanddrivende?

2 liter så? 2, 5 liter?

Ja det eneste rigtige aircon, er man slange udendørs. Men også heftigt i strøm, men efter at have "tævet" græsplænen" er det alle pengene værd ;)
Jeg kan ikke sætte mængde på andres væske indtag, da det kommer an på mange ting Vægt, svede, aktivitet f.eks.
Det med at øl er vanddrivende med mere end den væske de selv indeholder hopper jeg ikke på.
Et godt gammelt råd er at hovedpine skal man drikke og spise for at få væk, medens mavepine skal man sulte sig fra. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Kolde styrtebade. Ellers ud i naturen under løvhang.
Jeg har nu ikke brug for særlig nedkøling. Vi har jo på ingen måde ekstrem varme her. Så længe det ikke er over 35 - 40 grader så er der ikke andet end at glæde sig over det gode vejr. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 22-07-2021 08:03:06

Jeg har nu ikke brug for særlig nedkøling. Vi har jo på ingen måde ekstrem varme her. Så længe det ikke er over 35 - 40 grader så er der ikke andet end at glæde sig over det gode vejr. 

 Super god vejledning i at holde sin bolig kølig.

Der er vist ikke kun tale om at køle bolig i denne trådstarters oplæg bl.a. rejse til Grønland og alle folk sveder helt vildt.     

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Brug eventuel mulighed for gennemtræk og en elektrisk ventilator. Tag et koldt brusebad og lufttør i stedet for håndklæder. Iøvrigt træk alle gardiner for hele dagen - også persienner. Jeg er heldig, vi har en stor have med store træer i baghaven. Vi har omfunktioneret brændeskuret.  Du må finde skyggen under andre træer. Det hjælper også at have fødderne i koldt vand 1/2 time ad gangen. Jeg hader alt over 23 grader. Med en stor have er der jo trods alt noget arbejde, der ikke kan vente. Jeg misunder dig ikke!

Når lysten driver værket
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis