Hvordan køber jeg en ny mobiltelefon på nettet?

Da min telefon tilsyneladende er afgået ved døden må jeg jo have fat i en ny. Men det skal vise sig ikke at være nogen nem opgave !

Det er sådan set ikke så svært at finde steder hvor de har telefoner. Problemet er når det kommer til betalingen! nu har jeg prøvet 3-4 forskellige butikker, men betalingen kræver at man verificerer med SMS! - det jo lidt svært, eftersom det jo netop er min telefon som er "død"?

Samtidig måtte jeg lave en ny mail til at verificere min gamle, men der er en karantæne fra google på 120 timer. Samtidigt, er mit "pap-NemID" naturligvis lige brugt de sidste nøgler på noget andet, og der kan jo gå op til 10 dage inden man får et nyt.

Desuden stod der to af stederne at man slet ikke kan bruge papkortet, pga nogle EU-regler, til den slags køb?

Jeg bor ikke i nærheden af nogle fysiske butikker som sælger mobiltelefoner, desværre.

Jeg forsøgte også at bruge Viabill istedet for (dum idé ja) men de vil også have SMS-verification.

Kan det virkelig passe at det er så svært at købe en mobiltelefon, når man ikke har en i forvejen? Altså blot med sit Mastercard, som man kan i alle andre net-butikker?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
DA budgettet er begrænset, og jeg egenligt ikke bruger telefon ret meget, tænkte jeg på en af de helt billige Nokia til 198 i Harald Nyborg, dem mener jeg man kan bestille ved uden SMS-kode.

Men ville sådan en du med NemID, når den ikke er særligt "smart"? Nokia 130 hedder den ?
Mener der er kommer nogle EU regler omkring nethandel, som nu skal verificeres med nemid eller sms kode - for og forhindre snyd - men kan godt se du har lidt er problem - du kan ikke lånes en andens tlf og flytte simkort over?
Det lader til jeg fandt en løsning ! Hos den udbyder jeg har i forvejen kunne jeg få lov at bestille en OnePlus Nord, uden SMS verificering (formentlig fordi de kender mig i forvejen. Men de siger 2-5 dages leverings tid. Det synes jeg er længe, men det må jeg jo leve med.

Jeg kan sefølig stadig emaile i mellem tiden fra min computer, men det er jo ikke så længe siden at folk sendte politiet hjem til mig fordi jeg ikke kunne kommes i kontakt med i nogle dage, og 120 timer fra google, så er spøgsmålet om telefonen eller koden til min mail kommer først ;) Har dog mailet fra den nye mail, til de fleste jeg kender, men jeg kan altså ikke alles emails i hovedet. .. ;)

Nå men kan da håbe det hele er fint inden weekenden i det mindste.

Hvorfor gik du ikke bare ned i en fysisk butik og købte en ny telefon ?

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Fordi min nærmeste fysiske butik der sælger mobiltelefoner er ca en dagsrejser og mere end en telefon koster væk til DSB, så det giver ingen mening, hverken økonomisk, eller tidsmæssigt ;)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis