Staldbygning til kontor, kræves ansøgning?

Hej

Jeg har en gammel staldbygning, som jeg går med tankerne om at lave til et kontor / fitness, så ville være en bygning på ca 50-60 m2, med kontor i den ene halvdel, og med fitness i den anden halvdel. 

Er dette noget som skal ansøges? Vi taler om ca 50-60 m2, af en i forvejen liggende staldbygning, hvor det eneste ydre som ændres, er 2 døre og 3 vinduer, dog kan intet af det på nogen måde genere naboer. Er meget i tvivl om jeg skal ansøge det, når bygningen i forvejen er der, og det jo ikke er til beboelse. 

Udover dette så har jeg overvejet et te køkken og toilet, igen samme spørgsmål, skal man ansøge for at få lov til dette? Min kloakmester sagde det let kunne sluttes på den i forvejen liggende kloak, hvilket jeg er usikker på om man må? antager når kloakmesteren forslår det, så er det helt okay?. Eller skal jeg have fat i kommunen så fremt jeg vælger denne løsning, og vil det så koste mig en helt ny tilslutning på de der ~38.000 kr?.

Mvh.
JN
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du skal have en byggetilladelse der ændre bygningens formål , men burde være nem at få
mht kloak olig skal der ikke betales ny tilslutning , hvis det er samme matrikel , men indsendes de ændringer der er , det ordner kloakmesteren automatisk , og er normalt indregnet i hans pris
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis