Skille skorsten ad

Jeg har en "skorsten" fra et gasfyr, som jeg gerne vil have skilt ad. Der er en taghætte med et hul på omkring 125mm, i den sidder et 100mm rør og inde i det rør, sidder et 60mm rør.

Det inderste 60mm rør kan løftes og drejes, men kan ikke "skrues" ud. Jeg skal som minimum have det inderste rør ud, så jeg har et 100mm til udluftning.

Det sidder et sted hvor man ikke bare lige kan komme op på taget og er lidt nervøs for at pille ved det der 30 år gamle plastik, men skal det hele virkeligt tages ud oppefra eller er der et trick til det her?


 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener at det "inderrør" du kan dreje, sidder med en krave på kanten af det større rør.
Så det kan kun skilles ad udefra, ved at løfte/skrue hatten af, og så derefter løfte inderrøret ud.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det frygtede jeg, intet skal åbenbart være nemt  

Har lige været så tæt på jeg kunne komme, måske en kender den og kan sige om den kan løftes eller om popnitterne skal ud.
Den ene af huset har en garage langs huset, så der kan ikke stilles nogen stige op, men kan man kravle på sådan nogle tagsten uden de knækker? Det er det jeg er mest nervøs for


 

En lille update. Begav mig ud på en længere kravletur og nåede op til skorstenen. 3 popnitter senere og hele indmaden kunne pilles ud og der er plads til en 125mm taghætte, så sådan en er bestilt og så skulle det fungere   

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis