Tagfirma - har ved fejl syltet opgaven

Hej , vi har lavet en kontrakt med et velrenommeret tagfirma og har via deres projektleder skulle have opstartsmøde d 19-07(bekræftet på mail), samt at stillads skulle være opsat ugen forinden. Vi kommer så hjem fra ferie og

1. stillads er ikke opsat
2. Projektleder dukker ikke op overhovedet.

Jeg har så kontaktet firmaet, og en anden projektleder har svaret mig, den oprindelige projektleder er gået på ferie og har åbenbart syltet sagen, det hele bliver forsinket med en uge.

Spørgsmålet er så, hvad i ville gøre hvis i var i vores sko, ville i kræve en form for kompensation? - vi har planlagt ferie og arbejde ud fra deres tidsplan så det er yderst irriterende.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der kan ske fejl alle steder, og selvfølgelig er det ikke i orden.
Tror du skal være rigtig glad for at det kun bliver en enkelt uge dit projekt bliver forsinket, så det med kompasation - glem det hvis der ikke er skrevet noget i kontrakten.
Du burde også selv have reageret da stilladset ikke blev stillet op til aftalt tid. Selv om du ikke har været hjemme, kunne du vel have kontaktet en nabo.

Søren O
Søren O skrev den 20-07-2021 09:30:35

Der kan ske fejl alle steder, og selvfølgelig er det ikke i orden.
Tror du skal være rigtig glad for at det kun bliver en enkelt uge dit projekt bliver forsinket, så det med kompasation - glem det hvis der ikke er skrevet noget i kontrakten.
Du burde også selv have reageret da stilladset ikke blev stillet op til aftalt tid. Selv om du ikke har været hjemme, kunne du vel have kontaktet en nabo.

 Sådan set enig med det øverste, bare en rigtig dårlig start .-  men bestemt ikke med det nederste, jeg har en skriftlig aftale med et firma, jeg skal ikke bruge min ferie på at  lave kontrol om de udfører det de har lovet og jeg har en forventning om at man overholder det man aftaler når man skriftligt bekræfter en aftale.

Hvad er det reelle problem. At arbejdet er blevet forsinket en uge? Kan I ikke leve med, at der er stillads rundt om huset, mens I ikke er på ferie eller hvad?
Som Søren siger glem det med kompensation, hvis der ikke er nogen væsentlige ulemper forbundet med udskydelsen af arbejdet i en uge.
Ligefrem at kalde det at sylte opgaven er nok lige i overkanten. 

fase
S. Fabrin skrev den 20-07-2021 09:43:37

Hvad er det reelle problem. At arbejdet er blevet forsinket en uge? Kan I ikke leve med, at der er stillads rundt om huset, mens I ikke er på ferie eller hvad?
Som Søren siger glem det med kompensation, hvis der ikke er nogen væsentlige ulemper forbundet med udskydelsen af arbejdet i en uge.
Ja da, fra at være et projekt i sommerferie, går det nu ind over arbejdsuger. Jeg har heller ikke noget problem med at  der opstår fejl eller at projekter bliver forsinket, når firmaer selv proaktivt melder det ud.
Og jo opaven blev syltet ved en fejl, der ville intet være sket hvis jeg ikke ringede. At jeg skal ringe til et stort firma mandag morgen for at høre hvor stillads og projektleder bliver af giver ikke et godt indtryk af koordinationen.

 

S. Fabrin skrev den 20-07-2021 10:10:17

Skal du selv deltage i projektet, eller skal du bare på arbejde?

 Jeg skal "bare" på arbejde, men i og med at hele 1.sal i større eller mindre grad bliver ubeboelig i perioder og 2 stk børn har værelser og sover deroppe, så har vi prøvet at minimere ulemperne

Hvis det giver så mange gener, ville jeg jo starte med og tage en stille og rolig snak med firmaet, og påpege hvilke ekstra gener du føler det giver din familie, at de i er startet på projektet som aftalt, og hvad de har af kommentarer og løsningsforslag til det. Om du får noget ud af det, udover en beklagelse og undskyldning - det kan være st andre projekter har trukket ud, at stillads måske ikke har været ledigt, osv. men vil give dig ret i at firmaets kommunikation ikke er i verdensklasse..
Martin.v skrev den 20-07-2021 11:09:57

Hvis det giver så mange gener, ville jeg jo starte med og tage en stille og rolig snak med firmaet, og påpege hvilke ekstra gener du føler det giver din familie, at de i er startet på projektet som aftalt, og hvad de har af kommentarer og løsningsforslag til det. Om du får noget ud af det, udover en beklagelse og undskyldning - det kan være st andre projekter har trukket ud, at stillads måske ikke har været ledigt, osv. men vil give dig ret i at firmaets kommunikation ikke er i verdensklasse..

 God ide, det irriterer mig allermest at deres hovedkontor ikke kommer med bare en undskyldning når man ringer, men bare giver mig en anden projektleder der skal redde trådene ud, for noget som han slet ikke har skyld i.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis