Reparere overklippet ledning til øretelefoner?

Jeg ser ikke TV  men lytter til lydbøger, fordi jeg så kan multitaske. Desværre er jeg kommet til at klippe kablet på mine nye øretelefoner (propper) over. Det er dyre KLIPSCH propper, så jeg vil spørge om man kan fikse kablet igen. Det er det lange kabel før det deler sig i 2.
Hvem fikser sådan noget, hvis det kan lade sig gøre? De koster omkring 900 kr.
Ingeborg

Når lysten driver værket
Jeg ser ikke TV  men lytter til lydbøger, fordi... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det skal du ikke regne med. De vil langt hellere sælge dig et helt nyt par ;/

Det kaldes kaptitalisme.

Enner køb-og-smid-væk-kultur.

Det vist ikke helt nemt at få sat sammen igen, men det KAN altså lade sig gøre !
Gregeren, hvis du får dem fikset, beskriver du så lige hvordan, du ved med lidt billeder   .

fase
Det kan jeg gøre, jeg har lappet nogle stykker sammen i tidens løb. Der komme naturligvis en lille fortykkelse på ledningen hvor lodningerne isoleres med krympeflex, da der skal ligge flere stykker uden på hinanden, grundet antallet af ledere der skal samles.

Men man kan få noget krymp som er ret tyndt til svagstrømsbrug. Så hjælper det på det.

De sorte lakridser elektrikeren bruger i jorden er lige i overkanten til sådan en opgave.

Elektronikteknikeren
Som Gregersen skriver kan man med lidt held godt gøre det. Jeg har også haft gjort det. Men det er svært at undgå reduceret lydkvalitet efter reparationen. 

Ask
De sorte lakridser elektrikeren bruger i jorden er lige i overkanten til sådan en opgave.
Det er jeg klar over, men du beskriver lige typen af krympeflex.

fase
Kan huske mig i min ungdom, der var det "moderne" at gå rundt med enten en Walkman eller lidt senere en "discman", og så var det bare pisse tit, at man lige kom til at hænge fast i et dørhåndtag på skolen eller lign, hvilket reg ledningerne over.

Eller når man kørte aviser, og de lige kom ned i hjulet på en uheldig måde.

Det noget med der er 2 ledere fordi det er stereo, så det er ikke helt nemt at fixes, men min far er god med en loddekolble.

Jeg gav ham i al fald en dag en masse "elektronikskrot", og så se hvad han kunne bruge, ellers smide resten ud, og her ibalandt var der et sæt hørebøffer, og så ringede han lidt senere og sagde "De fejler da ikke noget, vil du have dem tilbage?".

Så det KAN altså lade sig gøre. Men altså medmindre det er et sæt til 2000 kr eller mere kan det næppe betale sig at sende til en prof reparatør, de skal have 700 blot for at kigge på det, og 1000 pr påbegyndt time.
Hej igen. Jeg ville så gerne tage imod Tilbuddet fra Gregeren. Men de to dele var kommet fra hinanden. (Som altid, når noget skal gemmes så man kan finde det igen, måtte jeg opgive at finde en af de overklippede dele  og sende til Gregeren). I går fandt jeg the missing link, så nu er jeg klar kære Gregeren, hvis du stadigvæk har mod på det 
  med venlig hilsen
Ingeborg

Når lysten driver værket
Du sender bare.

Elektronikteknikeren
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis