Reparere overklippet ledning til øretelefoner?

Jeg ser ikke TV  men lytter til lydbøger, fordi jeg så kan multitaske. Desværre er jeg kommet til at klippe kablet på mine nye øretelefoner (propper) over. Det er dyre KLIPSCH propper, så jeg vil spørge om man kan fikse kablet igen. Det er det lange kabel før det deler sig i 2.
Hvem fikser sådan noget, hvis det kan lade sig gøre? De koster omkring 900 kr.
Ingeborg

Når lysten driver værket
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du bliver hermed frataget tilladelsen til at bruge en saks  . Du skal ikke forvente at få det repareret, sådan noget er ikke beregnet til at blive repareret. Det er brug og smid væk. Et nyt sæt koster 650 kr. hos av-connektion. Prøv først at købe et nyt sæt til en  halvtresser eller en hund i brugsen eller føtex.

fase
Det kan nok ikke betale sig at få det lavet proffessionelt.  Men kan man skille de enkelte ledere af kan man da give det et forsøg. Der er 3 eller fire ledere. de skal samles (loddes) og krynmpeflex over - og nok også krympeflex over alle fire. kablet bliver tykkere og stivere i samlingen.

Du kan eventuelt overveje bluetoot hovedtelefoner - nogle ag dem har også ledning med stik i hovedtelefon ende så den kan fjernes - eller skiftes let næste gang saksen kommer på afveje.

 

Jeg har kigget på de ledninger. Kolleger havde underlig nok en tro på at trikker klarer alt.
Det er supertynde ledninger, som tilsyneladende er skærmet omkring hver enkelt, og skærmen bruges også. Så 2 ledninger plus hver deres skærm. Hvor lederne er som et menneske hår incl. isolering ( Det er lidt overdrevet )
Konklusion. Nej det kan ikke lade sig gøre. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

ev elmand har nok ret. Jeg har dog fixet 2 termometre med udeføler på nævnte måde - kun 2 ledere - og da jeg fik kigget efter det ene en tvillingeledning.

 

Tak for svarene.
@ S.Fabrin
jeg kan ikke bruge de billige tingester, som følger med mobiltelefoner og andet isenkram. Mine ører er for små til dem. Har nok de første 10 stk liggende, som burde sendes til en genbrugsbutik. …… jeg har ikke brugt en saks, men må have smidt dem over noget, der kunne skære.
Jeg bruger iOS kompatible propper, fordi man kan stoppe og skrue op/ned for lyden på en dims på ledningen.
Ingeborg

Når lysten driver værket
Annonce
Når du nu ikke kan bruge de billige, kan du så leve med hovedtelefoner, som dækker hele øret? De fås trådløse med bluetooth. De fåes med volumenkontrol.

fase
Tak for svaret. Nej, dem kan jeg ikke sove med. På grund af tinnitus og nedsat hørelse er jeg desværre ikke så nem. Jeg falder i søvn med en lydbog i øret. Det befrier for tinitus, tankemylder og hvad der ellers forhindrer mig i at sove. Lydbøger er langt bedre end sovepiller og kan heldigvis lånes gratis på ereolen via biblioteket. En herlig opfindelse!
Før jeg fandt ud af Klipsch lyden brugte og bruger jeg stadigvæk SENNHEISER øretelefoner. Dem har jeg heldigvis endnu. Disse og Klipsch .Deres lydpropper har en speciel højre/venstre drejning, som gør at de sidder godt i øret og at man kan ligge på siden med dem.
Ingeborg


Når lysten driver værket
Så bliver du nok nødt til at ofre de 650 kr. et nyt sæt koster.

fase
Det kan nu godt lade sig gøre. Jeg fik "hængst fast" i et eller andet (bare et eller andet random billgt par til 300 kr).

Jeg har var egenligt klar til at smide det ud da ledningerne formentlig var "knækket indeni" altså ikke revet helt over.

Det fikseede min far da, og han er ikke engang "trikker" men mekaniker, som dog i 40 år på hobbybasis også har repareret alverdens af sådan noget, lige fra spolebåndoptagere til traktorer ;)

Men ja så skal man jo lige kende en der kan, for prof hjælp kan næppe betale sig.
Tak for et beroligende svar. Selvom jeg har nogle Sennheiser i samme prisleje, er der nogle lydbøger indlæst af mænd, hvor Klipsch lyden er bedre.
jeg tænkte på at der måske findes en muffe eller noget i den stil, uden at der skal loddes. Måske skulle jeg spørge hos Klipsch eller der, hvor de er købt.
mvh
ingeborg

Når lysten driver værket
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis