hjælp.. skal have jævnet min have lidt.


hej her inde.. jeg har lagt terrasse og den er blevet lidt højere end græsplenen. græsplænen er fra sidste sommer.
det græs som ser "død" ud har vi gravet op vendt det rundt og fyldt alm jord under og vendt det om igen så der er en lille bakke op. men vil gerne have 10-15 cm på jævnet ud så bakken ikke er så stejl. men hvad bruger man til det?
kan jeg hente en trailfuld muld på genbrugspladsen og så jævne det ovenpå græsset og så drysse nye frø og give det gødning.  eller hvad gør man?
tak på forhånd🙂
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du undgår gødning så er det en god plan. Græsfrø har ikke brug for andet end vand de første måneder.
Havde det nu været en vel etableret plæne kunne du grave græs tørv af, rette op med ny muld og lægge græstørv på igen, lidt lige som rulle græs, Så har du en pæn plæne ret hurtig. Men det skal også have vand. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Græsplæner her det med at vokse i højden , selv om jeg har lagt vores havefliser højt i forhold til græsset , så har jeg 2 gange måtte hæve  fliserne ellers ville de være løbet over af græsset , så dit problem løser sig selv før eller senere .


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
så muld fra genbrugspladsen ligger du ud stamper og stryger frø og så godt med vand.  så kommer det hurtig?🙂
Ja nogenlunde sådan undtagen at stampe når det er så tynd et lag, men som Kar Smart skriver kom endelig ikke op til flise kant med det samme, Så får du modsatte problem i løbet af få år. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Græs er totalt taknemmeligt at arbejde med.
Jeg hævede for nogle år siden en "sti" der var blevet trampet i haven. Jeg kørte en trailerfuld genbrugsjord på og lagde trædesten. Jeg smed bare en håndfuld frø ud over det hele og satte mig tilbage og nød det...

3 Måneder senere...
Men som andre skriver så husk at græsplænen hæver sig hvert år, så dine sten kommer hurtigt til at ligge under græs niveau.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis