Gammelt bærende gulv

Hej kloge hoveder. Konen kg jeg har lige overtaget et hus fra 1922. Jeg er igang med at rykke det gamle gulv på overtagen op og har stødt på problemer.
Gulvet er/var bærende fyretræs gulv lagt direkte på bjælkelag. Det havde en hældning på 5 cm på en 2 meter, så det skulle på.
Problemet er at det umildbart virket til at rummet ovenpå er bygget oven på gulvet. Jeg kar fx se gulvet stikke ud fra skunksiden af loftet. Gulvet løber derfor også under endevæggen op virket til at være sømmet fast til bjælkelaget et godt stykke bag væggen.
Er der nogle der har et godt råd til hvad jeg gør her? Jeg vil meget gerne slippe for at tage radiator og væg ned for at få afgang, men jeg vil helst heller ikke skære gulvet af langs væggen, da jeg så ikke kan få understøttet de strøer jeg skal have lagt.
Nogle Gode råd
Mvh Tobias lund 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Tobias!

Et billede/skitse ville være godt!  Men jeg tror jeg er med....Kan du ikke skære 1 meter gulv væk af gangen og så understøtte væggene efterhånden som du når fremad?

Skal du have strøer ovenpå bjælkelaget ?  For så er der vel plads til at du kan lade nogle "bærende" gulvbrædder sidde under midten af væggene til du har fået nye strøer fastgjort?

Mvh Henrik 


-viden er roden til alle problemer og alle løsninger-

Du kan lave udvekslinger mellem de eksisterende bjælker og så montere ekstra bjælker på disse udvekslinger så afstanden bliver rigtig i forhold til dit nye gulv. Mht. problemet i gavlen må du skære gulvet op, evt. lidt efter lidt, og skrue noget træ på siden af den bjælke der ligger der, så væggen bliver understøtte når gulvet er væk.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis