Klik gulv under køkken elementer med sokkelben*

Vi står og skal til at renovere køkken og da vi i vores nuværende gamle køkken har døjet lidt med mus der gemmer sig i soklen og går på rov i skraldespanden, kunne jeg godt tænke mig at det nye køkken blev med sokkelben så man eventuel kan åbne op og kigge derind hvis vi skulle være uheldige igen. min bedre halvdel insisterer så på at det planlagte flydende gulv (berry alloc laminatgulv på betonunderlag) skal gå ind under elementerne for at hun bedre kan holde det rent. Og ideen synes jeg er fin men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg bedst gør det. Er der nogle som har erfaringer hermed? er det bare en finecutter og så skære ud rundt om hvor sokkelbenene skal gå ned på betonen
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Molok

Hvis vi snakker et IKEA-køkken, så har jeg selv lige gjort det derhjemme.

Jeg startede med at stille køkkenet op, så sokkelbenene stod direkte på gulvet og herefter lagde jeg det svømmende gulv indtil sokkelbenene. Herefter kan du tilpasse dine sokkelstykker, så de står ned på gulvet og på den måde kan du fjerne dem igen og se ind under skabene.

På den måde kan du også skifte gulvet igen uden at skulle rive hele køkkenet fra hinanden og gulvet kan fortsat give sig i alle retninger.

Teis
Enig med Teis, hvis du har sådan en påklipset sokkel til sokkelben, så er tricket at lægge gulvet ind mod benene, men ikke ind under resten af skabet.

Det kan ikke ses når soklen først sidder der og jeg tror ærlig talt aldrig der i praksis er nogen der vil tage soklen af for at gøre rent et sted der slet ikke ses 

Ask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis