Montering af Danoloft akustikloft

Hej
Jeg skal sætte Danoloft akustik gipsplader 60x60 cm op, og er kommer i tvivl om jeg bør lave en “kant” i alm. gipsplader rundt langs alle væggene i rummene. Jeg er bekymret for om evt. skævheder i huset vil blive alt for tydelige hvis jeg ikke gør det.
Nogen der ved hvordan man plejer at gøre det? Skal gipskanten spartles sammen med den første række af Akustikpladerne, som jo ellers ikke skal spartles, eller skal jeg bare forsøge at lave en lige kant i gipskanten som akustikpladerne ligger op mod, og så få malerne til at spartle og sætte filt på gipskanten.

/Rasmus
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Rasmus,

Du kan gøre begge dele, altså gipskant og ingen.

Hvis du laver gipskanten, så vil jeg anbefale at du spartler og maler kanten før du forsætter med akustikpladerne. Pladerne har faset kanter og bør ikke spartles med ind i gipskanten. Vær opmærksom på at gipskanten skal være knivskarp.

Teis
Hvis du spartler den "yderste" kant på Danoloft sammen med alm. gipsplader, skal du nok hellere tage og spartle alle samlinger, selvom det ikke er meningen. Står lidt med samme dilemma hvordan man får det til at se bedst ud, hvis ikke man har et rum der passer 100% til dem og jeg tror det vil se dumt ud, hvis du har synlige samlinger mellem Danoloft, men ikke rundt i kanten.

Som sagt er det ikke meningen, men man burde sagtens kunne spartle og male dem, uden at det ændrer noget på akustikken.

Hvis ikke du har købt de små plader endnu, er et alternativ at bruge GYPROC Gyptone (der er forskellige udgaver), der er en hel og stor plade akustikloft. Dem er det meningen man skal spartle sammen med de andre plader udenom.


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Vi har danoloftet herhjemme hvor det går helt ud mod væggen med en skåret kant, afsluttet med en hvid fuge. Det er et rigtigt godt resultat og man skal kigge efter de overgange som du snakker om, hvis man skal få øje på dem. Hullerne er så små at det ikke springer i øjnene.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også