afløb køkken

Hej alle,
Jeg står lidt i et problem med afløbet i min kærestes lejlighed - afløb i køkken trækker simpelthen bare ikke.

Jeg har nu haft skilt alt ad og der burde umiddelbart være OK gennemgang.

1) Men jeg tror, at det grundlæggende problem findes i bygningens afløb, da jeg ved at hælde ca. 2 liter vand direkte ned i afløbet, ser det 'bygge sig op' og tage ca. 1 minut før det så er løbet ud.
--> Det burde vel ryge direkte ud uden hindring, når jeg går direkte til afløbet og fylder i der?

2) Mit andet problem er, at det også virker utæt. Jeg ved simpelthen ikke hvad det er for en vandlås vi har at gøre med her - min kæreste siger det vist er fra Ikea 12 år siden..

a) Jeg kunne skille alt ad undtage den her markeret med rødt. Se billede.
Det er den som sidder oppe mod vasken, og som virker utæt i pakningen. Men hvordan er denne monteret? Jeg kan ikke se nogen former for noget - og eneste logisk forklaring er at den skrues/drejes af og på.. ??b) er der nogen der ved, hvor det kunne stamme fra, da jeg så eventuelt kan høre dér ad?
c) den vandrette del af ovenstående røde markering slutter i et vandret rør, - og på låsen er der også et vandret rør - og disse føres blot ind i hinanden uden noget pakning eller andet. Kan det virkelig passe? Det virker utæt og mærkeligt, at det bare er et lille rør ind i et lidt større rør og så er den fin...

Nogen der har noget input til hvor det kan være købt henne eller om jeg bare bør starte helt forfra med nye rør, slanger og vandlås?

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej. Vi har den samme vandlås i vores køkken. Den fulgte med en Franke  vask. Sidst jeg havde problemer med den var den helt stoppet i det vandrette stykke fra der hvor du har tegnet rødt og hen til selve vandlåsen Den med rødt markerede kan du tage af ved at fjerne straineren og det hul som strainer pinden sidder i er i virkeligheden en hul møtrik. Du ser en kærv i hver side.. Jeg har lige haft fat i vores igen i går den var en smule utæt der hvor det vandrette går over i låsen. Men det kan ikke skilles ad. Men det blev tæt efter at jeg rensede låsen og drejede nogle gange rundt med den.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej Kovas,
tak for svaret. Jeg tror ikke helt, jeg er med på hvad du mener med
Den med rødt markerede kan du tage af ved at fjerne straineren og det hul som strainer pinden sidder i er i virkeligheden en hul møtrik.

Men tror sku lidt at problemet er afløbet i bygningen. For hvis jeg skiller det ad således at det lodrette stykke er blottet, så løber vandet fint igennem fra vask --> til den runde del jeg har indkredset med rødt --> og så ud af røret. Uden problemer. Låsen synes egentlig også at være OK - så jeg tror simpelthen, at det er fordi at selve afløbet ikke kan følge med. Vandet løber ud, men absurd langsomt. Så må ha' snakket med vores bestyrelse og naboerne og have undersøgt, om det ikke bunder i et generelt afløbsproblem.


Så er det nok lige meget nu. Men det er den messing ring du ser i midten som er en hul møtrik. Hvis du skruer den op så falder den grå skål ned. Hvis Jeres ikke er med fjernbetjent strainer så må der sidde en anden form for møtrik.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Inden du finder værktøjskassen frem, så prøv med varmt vand direkte fra hanen. Lad det løbe i nogle minutter indtil du kan se at vandet løber ud ligeså hurtigt som det løbet til fra hanen. Det er tit fedt, der aflejrer sig, og som du skyller ud med det varme vand. Det utætte kan udskiftes med dele, som du køber i byggemarkedet.

fase
Enig, lyder som en fedtprop der hvor afløbet fortsætter under gulv. Er der en opvaskemaskine koblet på samme afløb? Hvad sker der når den pumper ud?

Afløbsrens eller kaustisk soda er din ven.

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis