sætte låge tilbage igen...?

Okay, det her er så måske jordens mest åndssvage problem, men ikke desto mindre et problem ;-)
Jeg har afmonteret mine køkkenlåger og har malet dem. Alle låger er sat tilbage på plads, bortset fra denne, som simpelthen nægter at klikke på hængslerne (Jeg er klar over, at det ser forkert ud på billedet, det var mit sidste desperate forsøg at montere hele hængslet i skabet og se om jeg kunne klemme lågen på - det kunne jeg så heller ikke)

Der står jo lige en radiator der, så hængslerne ikke kan komme lige på. Jeg er i tvivl, om det er problemet, eller om de burde kunne gå på alligevel. Jeg synes, at jeg har forsøgt at skrue hist og her, men ret planløst - alle input modtages med tak! :-)

Mvh. tina
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du tage foto af hængslerne, tæt på, så man kan se hvilke det er?
Kan du evt. Huske hvor de er købt?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

lyhne1 skrev den 18-07-2021 07:02:09

Kan du tage foto af hængslerne, tæt på, så man kan se hvilke det er?
Kan du evt. Huske hvor de er købt?

 Og her gik jeg og troede, at et hængsel er et hængsel - dumt af mig 😂 

Hængslerne er købt med huset, hvor køkkenet blev beskrevet som et HTH køkken.

Jeg har prøvet at tage fra nogle forskellige vinkler 😊

Nederste billede helt til venstre, der er den du trykker tilbage når den skal snappe på.
Nu hvor du har beslaget af lågen, så prøv at juster hængslet så det glider nemt på.
Jeg mener at den forreste skrue skal være skruet i så den står cirka i midter position for at den nemt glider i den rille der er i beslaget.

Bare kald mig BBB 
kaffemand skrev den 18-07-2021 07:23:53

Nederste billede helt til venstre, der er den du trykker tilbage når den skal snappe på.

Jeg har ikke trykket den tilbage, da jeg satte de andre låger på. Det er som om at pinden på lågehænglet ikke kan ramme hakket på låge-delen, fordi den kommer skævt på og derfor ikke kommer helt ind. 

Annonce
Big Bam Boo skrev den 18-07-2021 07:29:31

Nu hvor du har beslaget af lågen, så prøv at juster hængslet så det glider nemt på.
Jeg mener at den forreste skrue skal være skruet i så den står cirka i midter position for at den nemt glider i den rille der er i beslaget.

 Det prøver jeg lige at skrue på 😊 Tak 😊

På det nederste billede kan du se at den forreste skrue er for langt ude. Skru den længere i så rillen kan komme på beslaget

Bare kald mig BBB 
Big Bam Boo skrev den 18-07-2021 07:32:41

På det nederste billede kan du se at den forreste skrue er for langt ude. Skru den længere i så rillen kan komme på beslaget

 Den forreste skrue er den uden hoved ikke? 😁 

Ahh jeg tror jeg tager fejl. Det er et andet beslag end det jeg lige testede med.

Bare kald mig BBB 
Så lykkedes det sguda!!! Med begge skruer skruet helt i bund.

Tusind tak for hjælpen ❤️
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også