Facadeisolering og udvendig trappe

Har fået facadeisoleret huset, i den ombæring fjernede vi den gamle trappe til loftet. Så jeg skal have etableret en ny.

Men hvordan kan jeg fastgøre den på huset? Vi vil gerne have en platform ud for døren, så trappen løber op langs muren.

Overvejer selv at bygge en af imprægneret spærtræ.

Nogen der har ideer, faldgruber osv? 
Har fået facadeisoleret huset, i den ombæring... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det stikker af for mig nu ;) der var ikke afsat penge i budgettet til en smed også. Og skal først have fundet en der kan lave det. Og med min hjerne der vil ned i detaljer, så går det galt med søvnløse nætter hvor alle muligheder skal afvejes, kontra pris. 
Når du ikke får mere isolering op end 50mm, er det let nok at tilføje ny trappe konstruktion senere.

Du skruer en imprægneret regel op uden på isolering på muren under døren, via lange karmskruer, eller limanker med møtrikker og skiver.
Reglen bruger du så som bundrem for din platform mod mur, og der kan sættes stolper under platformen længst væk fra muren.

Ligeledes kan en trykimprægnere rem skrues på muren skråt fra platform til terræn, som trappevange.

Ingen problemer i det.

Elektronikteknikeren
Min pointe med en 50x50 var netop at den ikke skulle have isolering udenpå. Den vil sidde der og der vil være isolering vil siden af men selve lægten vil være blotlagt. 

Ask
Først og fremmest skal du lave en detaljeret plan for trappen. Tænk over dimensioner, hældning, antal trin, og hvor trappen vil forbinde sig med loftet og facaden. Du nævner, at du overvejer at bruge imprægneret spærtræ, hvilket er en god idé, da det er velegnet til udendørs brug. Vælg materialer af høj kvalitet for at sikre holdbarhed. Tjek lokale bygningsregler og krav for at sikre, at din trappe opfylder de nødvendige standarder. Nogle steder kan kræve tilladelse til sådanne strukturer. Du kan fastgøre trappen til facaden ved at bruge stærke beslag eller konsoller, der er forsvarligt forankret i husets struktur. Det er vigtigt, at fastgørelsen er sikker og stabil. Trappen skal have en passende hældning og stigning for at gøre det nemt og sikkert at gå op og ned. Normalt anbefales en stigning på 7-8 tommer pr. trin og en bredde på mindst 2 fod for hver trin.
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Mon ikke han har fundet frem til om han vil bruge spærtræ? Det er 2 år siden han skrev sidst..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis